دادستان عمومی و انقلاب اراک:

برخورد با ناهنجاری ها و جرائم مختلف جزء وظایف ذاتی دستگاه قضا است

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: برخورد با ناهنجاری ها، بزه ها و جرائم مختلف جزء وظایف ذاتی دستگاه قضا است و این نهاد تلاش دارد خانواده زندانیان کمتر درگیر مسائل و مشکلات جانبی شوند.

کد مطلب: ۴۹۵۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان مرکزی، فرشید محمدحسینی طاهری در جلسه حمایت از خانواده زندانیان اراک و گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان، افزود: سیاست قوه قضائیه برای مهار آفت های اجتماعی، رویکرد مجازات های جایگزین حبس با هدف کاهش آثار مخرب زندان بر روی خانواده ها و توانمندسازی فرهنگی و اقتصادی خانواده زندانیان از جمله برنامه های راهبردی پیشگیری از آسیب های اجتماعی این قشر است.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت کیفری نتیجه کوتاهی برخی مسئولان در اجرای وظایف محوله است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک اظهار داشت: نهادهای حمایتی و اجتماعی، دستگاه های اجرایی، تریبون های اجتماعی، دانشگاهی و مذهبی، اصحاب رسانه و خبرگزاری ها و خیران موظف هستند با مصوبه 72 شورای اجتماعی کشور مبنی بر حمایت از خانواده زندانیان به رفع مشکلات خانواده زندانیان به عنوان اقشاری آسیب پذیر بپردازند.

مدیرکل زندان های استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: خانواده زندانیان با انواع مشکلات روحی و ناهنجاری های روان شناختی، اجتماعی، فقر فرهنگی و اقتصادی و بازماندن از تحصیل فرزندان مواجه اند که حل این معضلات همگرایی جدی طلب می کند.

خشایار جمشیدی افزود: با توجه به اینکه انجمن حمایت از زندانیان هیچ گونه اعتبار حمایتی مصوبی برای کمک به زندانیان ندارد، ارائه طرح ها و ایده های زودبازده و اشتغالزا با کمک خیران و نهادهای اجتماعی به منظور پیشگیری از آسیب های وارده به این افراد و کمک به معیشت آنها ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار