مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در سیریک:

معلمان نماد بارز ایثار و فداکاری اند و درسعادت جامعه نقش بسزایی دارند

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در مراسم جشن روز معلم در سیریک گفت : معلمان نماد از خودگذشتگی ،ایثار و فداکاری هستند.

کد مطلب: ۴۹۴۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از هرمزگان،علی کرمپور در مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از فرهنگیان شهرستان سیریک گفت: معلم شمع سوزان و فروزان هدایت است که نورش از منبع اصلی نور یعنی خدا وند دریافت و برای نورافشانی قلوب و بینا نمودن انسان ها به منظور هدایت در طرح مستقیم و رسیدن به قرب الهی که مقصد نهائی انسانهاست تلاش می کند.

کرمپور با بیان اینکه معلمان نماد از خودگذشتگی ، ایثار و فداکاری هستند افزود: معلم راهبر دلها به قله های کمال و سعادت است معلم به مثابه باغبانی دلسوزاست که بذر ایمان می افشاند و گل تقوا می پروراند،تا همه از آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه معلم کسی است که به جهت عظمت مقام مقدسش در قرآن کریم کار معلم کار خداست و نقش او نقش انبیاء و نقش همه کتابهای آسمانی است و از همه مهمتر قرآن درجه ای به معلم اعطا کرده است که اگر شبانه روز به آن افتخار کنیم باز هم کم است اضافه کرد: معلم کسی است که امام راحل و عظیم الشان انقلاب اسلامی درباره جایگاه والای آنان اعتقاد داشت کلید سعادت و شقاوت جوامع به دست معلمین است.

کرمپور گفت:مکتب تعلیم و تربیت اسلامی رسالت های مهمی را برای معلم و مربی ترسیم کرده است که دعوت به سوی خدا و تربیت الهی از مهمترین آنها هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در بخشی از سخنانش اضافه کرد: انجمن های خیریه علمی به یک سنت حسنه تبدیل شده و اثرات موثر و مفید آن تا سال های سال باقی خواهد ماند و این خود نمونه ای از خودگذشتگی و ایثار است.

وی در پایان مردم را صاحبان اصلی و تکیه گاه آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: امیدواریم که با همیاری و همدلی مردم و دیگر دستگاها بتوان شاهد پیشرفت و تعالی در آموزش و پرورش باشیم.

به گزارش پانا در این مراسم ضمن اجرای برنامه های مفرح و شاد فرهنگی هنری از 16 معلم نمونه شهرستان، نفرات برتر مسابقات قرآنی ، نفرات برتر مسابقات ورزشی هفته معلم با اهداء لوح تقدیر و جوایزی ارزنده تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار