موسیقی محلی و مقامی ایران نیاز به نو آوری و خلاقیت دارد

گروه موسیقی نوین محلی یاران جان به سرپرستی ناصر نصیری با بهره گیری از دو ساز ابداعی كوبه ای درامباس (شبیه سازی شده ساز درامز)و تومباس (شبیه سازی شده سازتومبا) و شكلی متفاوت و به روزتر اركستر های موسیقی ایرانی با قطعات فولك محلی چند صدایی و لباس های اقوام ایرانی آغاز به كار كرد.

کد مطلب: ۴۹۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، به دلیل تكراری بودن شكل ظاهری اركستر های ایرانی این گروه اركستر محلی را با یك اركستر موسیقی پاپ شبیه سازی كرده و با بهره گیری از ادوات و ساز های ایرانی نگاه به روزتری را دنبال می نماید.

هچنین برای اینكه موسیقی به صورت تلفیقی و فیوژن درنیاید این مجموعه فقط از ساز های ایرانی بهره گرفته است اما با شیوه ای
متفاوت و اکتیو تر ...

به گفته نصیری موسیقی فولک ایران قابلیت های بسیار زیادی دارد که کمتر به آن پرداخته می شود و اگر درست اجرا شود مردم با توجه به پیشینه فرهنگی و قومیتی ارتباط خوبی با آن برقرار می کنند.

امید است با این ارکستر و با نو آوری در شیوه اجرا مخاطبین را جذب موسیقی سالم و اصیل ایرانی کنیم. دورنمای این اركستر انتخاب قطعات مناسب برای ایجاد هیجان و حالت های روحی مناسب برای مخاطب است.

اعضای این اركستر: میلاد مرادی نوازنده كمانچه -امین یساولی نوازنده عود -سیامك صادقی نوازنده دیوان و تار -بهرنگ امیر مفیدی نوازنده سنتور ورهبر اركستر -میلاد داول نوازنده دف و تومباس -نیما حدادی نوازنده دف دایره -مجتبی صنایی نوازنده درامباس- كاظم معرفت خواننده و نوازنده قوپوز- فرهنگ ملكی خواننده و نوازنده دهل و ناصر نصیری خواننده ونوازنده تمبك. ناقاره اذری و سرپرست اركستر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار