در قطعنامه معاونان غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی عنوان شد؛

تشدید نظارت بر واحدهای عطاری متخلف

همایش معاونان غذا و داروی کشور، به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۴۹۳۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معاونان غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی در این قطعنامه اعلام کرده اند: با توجه به شعار سالجاری، اجرای برنامه های حمایتی و تسهیل برای تولید داخل با حفظ رعایت قوانین، كیفیت و سلامت فرآورده های تحت پوشش دراولویت كار معاونتهای غذا و دارو قرار می گیرد.

در این قطعنامه تصریح شده است: برای كاهش بیماری های غیر واگیر، معاونت های غذا و دارو، برنامه های عملیاتی كاهش كالری دریافتی مردم، كاهش اسیدهای چرب ترانس در روغن های خوراكی و كاهش مصرف نمك و شكر را اجرایی می کنند.

همچنین در این قطعنامه تاکید شده است: معاونت های غذا و دارو برنامه تشدید و تقویت نظارت بر واحدهای عطاری و عرضه گیاهان دارویی و مقابله با تخلفات بارز را در اولویت كاری قرار دهند.

معاونان غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی در این قطعنامه با تاکید بر لزوم تقویت نظارت بر فرآورده های سلامت و مقابله با تقلبات و استفاده بهینه از توان بخش غیر دولتی، تصریح کرده اند: ضوابط برون سپاری نظارتهای غیرحاكمیتی به شركتهای بازرسی خصوصی، از طریق سازمان غذا و دارو تدوین و ابلاغ گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار