معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس عنوان داشت:
راه اندازی بیش از ۶۰ مدرسه تخصصی ورزش در مدارس استان فارس
خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس از راه اندازی بیش از ۶۰ مدرسه تخصصی ورزش در مدارس استان فارس برای كاهش مشكل فقر حركتی وكم تحركی دانش اموزان استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد جعفری در این خصوص اظهار داشت: برای تشكیل ۱۰۲مدرسه تخصصی ورزش در استان فارس از وزارت اموزش و پرورش مجوز دریافت شده كه تا كنون ۶۷ مورد آن راه اندازی شده است که از این تعداد ۲۶ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۳۸ مدرسه در مقطع راهنمایی و مابقی در مقطع دبیرستان راه اندازی شده اند.
جعفری خاطرنشان کرد: این مدارس تخصصی شامل مدارس والیبال، مینی والیبال، بسكتبال، فوتسال، هندبال و بدمینتون هستند.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس با اعلام اینكه آمار دقیقی از میزان فقر حركتی و ناهنجاری های بدنی در دانش اموزان این استان وجود ندارد، اذعان داشت: بسیاری از دانش آموزان استان به دلیل كمبود فضاهای ورزشی و آپارتمان نشینی به فقرحركتی و كمتحركی دچار هستند.
جعفری افزود: علاوه بر این مدارس تخصصی ورزش در استان، تعداد ۵۹ كانون های ورزش در ۵۹ منطقه آموزش و پرورش سراسر استان راه اندازی شده است كه در این كانون ها، حركات اصلاحی بدنی در دانش آموزان توسعه می یابد و از ناهنجاری های بدنی آنان جلوگیری می شود.
وی تصریح كرد: با برگزاری كلاس های حركات اصلاحی، استادان مجرب و درجه یك ورزش، معلمان ورزش را كه در گرایش آسیب شناسی و حركات اصلاحی تخصص دارند را با حركات اصلاحی آشنا می كنند و آنان پس از اموزش به شناسایی و رفع ناهنجاری های بدنی در دانش آموزان كمك می كنند.
جعفری با اشاره به اینكه شانه نامتقارن، كمر گود، كف پای صاف، پشت صاف و زانوی ضربدری از شایع ترین ناهنجاری های ساختار قامتی در بدن است، ادامه داد: در كانون های ورزشی استان فارس متخصصان تربیت بدنی و حركات اصلاحی به دانش آموزانی كه توسط معلمان ورزش شناسایی و معرفی شده اند و دچار برخی ناهنجارهای و فقر حركتی هستند، آموزش های لازم را ارائه می دهند.
معاون اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: این معاونت با ارایه ۸۰۰ بسته حركات اصلاحی برای برطرف كردن ناهنجاری های فیزیكی در دانش آموزان استان اقدام كرده است.
جعفری همچنین از اجرای طرح آموزش دو و میدانی، شنا، تنیس روی میز، طناب زنی و ژیمناستیك برای دانش آموزان دوره ابتدایی استان نیز خبر داد و گفت: چون سن پنج تا ۱۱ سالگی حداكثر رشد سلول های عصبی و حركتی است، به همین دلیل قدرت یادگیری در این سن ها به ویژه برای نهادینه سازی تحرك در دانش آموزان ضروری است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش ورزش های حركتی از جمله دو و میدانی، شنا و ژیمناستیك به دانش آموزان در سنین ابتدایی برای كسب مهارت در دوره های سنی راهنمایی و متوسطه زمینه بسیار مناسبی فراهم می كند.
ارسال دیدگاه