احداث پل برقی عابر پیاده در مسیر بلوار شرقی امام رضا (ع) کردکوی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کردکوی گفت: باتوجه به مراجعه معلولان و جانبازان به اداره بهزیستی شهرستان و مسیر خطرناک بلوار شرقی امام رضا (ع)، احداث و یا نصب پل عابرپیاده برقی در این مسیر برای گذر آسان این قشر عزیز بسیار لازم و ضروری می باشد.

کد مطلب: ۴۸۴۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پاناازگلستان؛ جلوی بانک ایستاده و به رمپ (سطح شیبدار) ورودی بانک خیره شده است. چند بار تلاش می کند که با صندلی چرخدار از رمپ بالا برود، اما شیب نامناسب آن مانع می شود.

بالاخره با کمک چند نفر وارد بانک می شود. اما گیشه بانک به قدری بالا است که حتی نمی تواند، تحویلدار بانک را ببیند! با کمک اطرافیان مبلغی به یک شماره حساب واریز می کند و باز هم به کمک عده ای دیگر از هموطنان از بانک خارج می شود. اما این پایان راه نیست. حالا باید با اعمال شاقه از خیابان عبور کند و این یعنی مشکلات تمام ناشدنی جانبازان و معلولان در سطح معابر عمومی شهر های استان گلستان…

بر اساس آمارهای جهانی سازمان بهداشت جهانی 10% جمعیت دنیا دارای معلولیت های ناشی از حوادث، بیماری ها، حوادث غیر مترقبه و یا معلولیت های مادرزادی هستند.

در کشور ما نیز، بعد از انقلاب اسلامی و بروز جنگ تحمیلی شمار افرادی که از معلولیت های مختلف رنج می برند به فزونی گرائید و تعداد بسیاری از هموطنان ما که به درجه پر افتخار جانبازی نائل شدند در زمره افراد توان خواه جامعه قرار گرفتند. فلذا آمار معلولیت در کشور سیر صعودی پیدا کرد.

جانبازان و معلولین در جامعه با دشواری ها و گرفتاری های زیادی دست و پنجه نرم می کنند:

عبور و مرور در معابر شهری، سوار شدن یا پیاده شدن از خودرو های عمومی، ورود و خروج در ادارات دولتی یا ساختمان های چند مرتبه و سایر مشکلات ریز و درشت دیگر که پرداختن به همه آنها از حوصله این مقال خارج است. اما یکی از اساسی ترین مشکلات معلولین در حال حاضر نبود گذرگاه، پیاده رو و پل مناسب برای عبور جانبازان و معلولین در اکثر معابر عمومی شهر های استان می باشد. تا جایی که بسیاری از توان خواهان استان به تنهایی قادر به تردد در سطح پیاده رو ها و عبور از معابر شهری نیستند.

مدیریت شهری برای رفع مشکلات و موانع تردد جانبازان و معلولان اقدام کند

بنابراین گزارش عارف کیانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کردکوی در اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کردکوی ضمن بیان مشکلات موجود جانبازان و معلولان در این شهرستان گفت: جانبازان و معلولان در بانکهای شهرستان کردکوی از ورود به بانک گرفته تا نوبت دهی با مشکلاتی روبرو هستند.

وی افزود: مدیریت شهری برای رفع مشکلات و موانع تردد جانبازان و معلولان در سطح شهر باید اقدامات بسیار موثری انجام دهد تا شاهد برخورداری این قشر از همشهریان عزیزمان از امکانات شهری باشیم.

احداث پل برقی عابر پیاده در مسیر بلوار شرقی امام رضا (ع) کردکوی بسیار ضروری است

کیانی با اشاره به نصب و احداث پل برقی عابر پیاده در مسیر بلوار شرقی امام رضا (ع) کردکوی که منتهی به اداره بهزیستی شهرستان می شود، تأکید کرد: باتوجه به مراجعه معلولان و جانبازان به اداره بهزیستی شهرستان و مسیر خطرناک بلوار شرقی امام رضا (ع)، احداث و یا نصب پل عابرپیاده برقی در این مسیر برای گذر آسان این قشر عزیز بسیار لازم و ضروری می باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کردکوی با اشاره به نبود مکانی مناسب برای گذران اوقات فراغت سالمندان در این شهرستان، اظهار داشت: سالمندی دوره‌ای از زندگی‌ است که از 65 سالگی شروع می‌شود، دوره‌ای که کاهش توان و فعالیت‌های افراد آنها را مستعد افسردگی و احساس تنهایی و ضعف می‌کند و حمایت‌های اجتماعی برای این بخش از جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: باید مکانی مناسبت جهت گذران اوقات فراغت سالمندان در شهرستان کردکوی تعبیه شود تا این قشر از جامعه بتوانند لحظات خوبی را با دوستان خود سپری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار