استاندار ایسیکول قرقیزستان در مازندران مطرح کرد

رفع موانع بانکی و گمرکی در مسیر تبادلات تجاری بازرگانان

استاندار ایسیکول قرقیزستان از پیگیری رفع موانع بانکی و گمرکی در مسیر تبادلات تجاری بازرگانان دو کشور خبر داد.

کد مطلب: ۴۸۴۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، استاندار ایسیکول قرقیزستان امروز در نشست با فعالان اقتصادی مازندران اظهارکرد: مازندران از ظرفیت های بالا در کشاورزی برخوردار است و همه فعالیت ها در استان مازندران می تواند برای ما سودمند باشد.

اکی بایوف با بیان اینکه پارسال قرقیزستان توانست به عضویت اتحادیه گمرکی کشورهای حاشیه خزر درآید تصریح کرد:با این اتفاق تجارت به بلاروس و ازبکستان و روسیه تسهیل شد و قرقیزستان جهت تبادل کالاهای ایرانی و مازنی به روسیه از طریق مبادلات گمرکی آمادگی دارد.
وی با اشاره به بازدید تیم تجاری اعزامی ایسیکول از مراکز تولید کشاورزی استان مازندران تاکید کرد:تبادل علمی با مازندران در ایجاد مراکز تولیدی در ایسیکول بسیار مورد توجه تیم تجاری قرقیزستان قرار گرفته است.
اکی بایوف در ادامه توانمندی های ایسیکول را بهره گیری از ظرفیت های گردشگری وکشاورزی عنوان کرد و گفت:ایسیکول به لحاظ جفرافیایی در مسیر تجاری کشورهای دیگر قرار گرفته است.
استاندار قرقیزستان همچنین به وجود دو فرودگاه در قرقیزستان اشاره کرد و افزود:در صورت موافقت طرف ایرانی پرواز به استان مازندران نیز می تواند در برنامه پروازی قرار بگیرد.
مسئول ارشد تیم تجاری قرقیزستان به مازندران در ادامه با تاکید بر وجود بستر های مناسب سرمایه گذاری در قرقیزستان بیان کرد:با حداقل عوارض و مالیات شرایط سرمایه گذاری در استان ایسیکول وجود دارد.
وی از پیگیری های برای رفع موانع بانکی و گمرکی در مسیر تبادلات تجاری بازرگانان دو کشور خبر داد و خواستار رفع موانع تجاری به صورت حکومتی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار