با حضور فرماندار دیواندره:

جلسه هماهنگی همایش ملی غار کرفتو با معتمدین شهرستان برگزار شد

فرماندار شهرستان دیواندره به منظور هماهنگی وبرنامه ریزی برگزاری همایش ملی غارکرفتو با جمعی از معتمدین شهرستان درسالن اجتماعات فردوسی تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۴۸۳۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا دیواندره کردستان، فرماندار شهرستان دیواندره به منظور هماهنگی وبرنامه ریزی برگزاری همایش ملی غارکرفتو با جمعی از معتمدین شهرستان درسالن اجتماعات فردوسی تشکیل جلسه داد.

فرماندار شهرستان دیواندره گفت: آثار باستانی میراثی همگانی وپیشینه تاریخی محسوب می شود و دارای ارزش و اهمیت فراوانی است.

بهرام فاتحی درنشست باجمعی از معتمدین شهرستان گفت: غارباستانی کرفتو به عنوان یک سند تاریخی می تواند بهترین و مهم ترین عامل زینت و زیبایی شهرستان دیواندره و استان کردستان باشد.

وی به اقدامات انجام گرفته درغار کرفتو اشاره کرد وافزود: دردو سال اخیر اقداماتی از جمله بازسازی و اصلاح شبکه برق رسانی و پاکسازی دست نوشته های غار کرفتو انجام شده است.

فاتحی اضافه کرد: طرح توجیهی غار کرفتو برای ثبت در فهرست آثار جهانی توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه شده است و برای جمع آوری اطلاعات و تحقیقات علمی نیاز به برگزاری همایش علمی دارد.

فرماندار دیواندره تصریح کرد: پیش نیاز ثبت غار کرفتو در فهرست آثار جهانی جمع آوری اطلاعات و تحقیقات علمی است که در همین راستا مقدمات برگزاری همایشی تحت عنوان "همایش ملی کرفتو" در خرداد ماه فراهم شده است.

بهرام فاتحی اظهار داشت: همایش ملی غار کرفتو با 8 محور در روزهای 6 و 7 خرداد ماه در دیواندره برگزار می شود که مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد سنندج مسئولیت کمیته علمی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مسئولیت کمیته اجرایی را برعهده دارند و فرمانداری شهرستان دیواندره رئیس و هماهنگ کننده همایش می باشد.

وی از همه متخصصین وباستان شناسانی که درمورد غار کرفتو مطالعات میدانی وتحقیقات علمی انجام داده اند درخواست همکاری و ارائه مقالات خود را در این همایش نمود.

فرماندار دیواندره در ادامه خاطر نشان کرد: مقدمات برگزاری هرچه بهتر این همایش با همکاری کلیه ادارات و معتمدین و نخبگان شهرستان فراهم شده و امیدواریم آنچه که خواست مردم شهرستان دیواندره برای توجه بیشتر به غار کرفتو و ثبت در فهرست آثار جهانی است اتفاق بیافتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار