فرمانده سپاه شهرستان سراوان و جانشین قرارگاه شهید سجاد(ع) گفت

ارتقاء توان رزمی نیروها و تمرین بسیج طوایف از اهداف رزمایش پیامبر اعظم

فرمانده سپاه شهرستان سراوان و جانشین قرارگاه شهید سجاد(ع) گفت: ارتقا توان رزمی و آمادگی نیروها و تمرین بسیج طوایف در طرح پایداری و پاسداری در جنوب شرق كشور از اهداف رزمایش پیامبر اعظم (ص) است.

کد مطلب: ۴۸۳۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

سرهنگ پاسدار محمد پودینه روز سه شنبه در حاشیه رزمایش پیامبر اعظم(ص) در جالق شهرستان سراوان واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: این رزمایش حركت بسیار خوبی در راستای ایجاد امنیت پایدار در منطقه و استفاده از ظرفیت های مردمی، طوایف، دسته های رزمی، گروهانهای ویژه و سایر سازمانهای رزم بسیج مانند گردان بیت المقدس و امام حسین(ع) و پایگاه های بسیج شهرستانهاست.

وی تصریح كرد: مرحله مقدماتی رزمایش پیامبر اعظم (ص) از 2 ماه قبل آغاز شده و در این مدت اقداماتی برای محرومیت زدایی و مردم یاری انجام شده است.

وی خاطرنشان كرد: بازسازی قنات ها و مسیرها و نیز توزیع بیش از هزار بسته كمك های معیشتی در بین مردم منطقه از جمله اقدامات انجام شده در مرحله مقدماتی رزمایش است.

فرمانده سپاه شهرستان سراوان و جانشین قرارگاه شهید سجاد(ع) افزود: همچنین در این مدت تعدادی از مساجد، حوزه های علمیه و مدارس بازسازی شده است.

سرهنگ پودینه بیان كرد: این رزمایش در سه مرحله برنامه ریزی شده كه 2 مرحله نخست آن شامل احداث بیمارستان صحرایی و كارهای عمرانی انجام شده و مرحله پایانی و امنیتی آن نیز هم اینك در جالق در حال اجراست.

وی ادامه داد: منطقه جالق به طور كلی به سه منطقه ویژه طایفه ای «سپاهی، رئیسی و نعمت الهی» تقسیم شده و سایر طوایف و تیره ها زیر مجموعه این سه بلوك هستند.

وی افزود: آموزش و تمرینات خاصی در این سه منطقه به منظور انجام كارهای امنیتی از جمله كنترل و بررسی جمعیت، انسداد معابر، گشت های رزمی و سایر تاكتیك های مورد نظر به مردم داده شده است. رزمایش پیامبر اعظم (ص) امروز/سه شنبه/ با حضور سردار علی شادمانی معاون عملیات ستاد كل نیروهای مسلح، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده كل سپاه و سردار محمد پاكپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در جالق از توابع شهرستان سراوان واقع در 338 كیلومتری جنوب شرق زاهدان مركز سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار