بیماران خاص باید به زندگی امیدوار شوند

یک کارشناس در زمینه تاب آوری از برگزاری نشستی با هدف بررسی تبعات روان شناختی بیماران خاص به ویژه بیماران دیابتی در کرمانشاه خبر داد و گفت: بیماران خاص در زمینه آسیب های روان شناختی نیاز به حمایت روانی بیشتری دارند.

کد مطلب: ۴۸۳۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

محمد رضا مقدسی کارشناس تاب آوری در گفت وگو با خبرنگار پانا گفت: سال‌هاست که سازمان بهداشت جهانی هفتم آوریل (19 فروردین) را روز جهانی بهداشت اعلام کرده است و هر سال شعاری را برای بهداشت فردی و عمومی اعلام می کند. طبق این رسم امسال هم شعار سازمان بهداشت جهانی دیابت است؛ در کشور ما نیز تعداد مبتلایان به دیابت کم نیست و برخی از آمارها از ابتلای سه تا پنج میلیون نفر درکشور به این بیماری خبر می دهند.
وی گفت: به همین مناسبت سازمان مردم نهاد فردای امید سپید در کرمانشاه به کمک تعدادی از فعالان عرصه سلامت، مشاورین و مددکاران در یک حرکت عام المنفعه نشستی با هدف بررسی پیامد ها و آسیب های روانشناختی بیماری های سخت درمان و یا بدون درمان از جمله دیابت برگزار کرد.
مقدسی با اشاره به لزوم تقویت تاب آوری در بیماران و حمایت روحی آنان جهت بازگشت به زندگی عادی افزود: در این نشست مروری بر پژوهش ها و مطالعات انجام شده در این خصوص و تشریح وضعیت روان شناختی این بیماران صورت گرفت.
این کارشناس با بیان اینکه سالانه یک میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری دیابت دچار قطع عضو می شوند افزود: سازمان های فعال در این حوزه می توانند با حمایت های روز افزون خود در زمینه امید بخشی و تاب آوری به این بیماران کمک کنند تا بتوانند هر چه سریعتر با تبعات روانشناختی این بیماری مقابله کرده و به اجتماع برگردند.
این نشست در سالن اجتماعات تریس در پنج شنبه 19 فروردین ماه و به مناسبت روز جهانی بهداشت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار