مدیر كل تعاون كار و رفاه اجتماعی خوزستان به پانا خبر داد:

اشتغالزایی خوزستان بیش از حد پیش بینی بود/تشکیل کمیته اقدام و عمل

مدیر كل تعاون كار و رفاه اجتماعی خوزستان از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با استفاده از نخبگان استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۸۳۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

هوشمند صفائی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار كرد: تشكیل جلسه هماهنگی مدیران حوزه وزارت تعاون؛کار و رفاه اجتماعی در استان ها یكی از دستاوردهای مثبت دولت تدبیر و امید و شخص وزیر بود كه موجب ایجاد هم افزایی و وحدت رویه بین دستگاه های وزارتی شد.

وی به نقش مثبت این نشست ها در خوزستان اشاره كرد و گفت: یكی از این دستاوردها رسیدگی به حادثه آتش سوزی كادوس آبادان بودكه با ورود مجموعه مدیران توانستیم به خوبی این بحران در سطح استان را مدیریت كنیم.

صفائی گفت: یكی دیگر از كارهای شاخص این شورا رسیدگی به معتادان بهبود یافته بود كه تبدیل به یك چالش و معضل در سطح استان شده بود. خوش بختانه با هم افزایی كه در مجموعه مدیران موجود آمد توانستیم ضمن ساماندهی وضعیت معتادان بهبود یافته از محل منابع صندوق كارآفرینی مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

مدیر كل تعاون كار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه گفت: سال گذشته با توجه به شرایط موجود حدود 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای كسب و كارهای كوچك و متوسط در اختیار صندوق كارآفرینی امید قرار گرفت كه در این بین سهم مشاغل خانگی و اشتغال بانوان به صورت ویژه در نظر گرفته شد.

صفائی ادامه داد: در سال 94 سامانه رصد اشتغال استان فعال شد كه دستگاه های اجرایی میزان تعهد خود را در اشتغال زایی در سامانه ثبت كردند كه بر اساس این تعهد تعداد حدود 29 هزار فرصت شغلی جدید باید در استان ایجاد می شد. خوشبختانه در پایان سال 94 از میزان پیش بینی شده فراتر رفته و 126 درصد از تعهد اشتغال دستگاه ها استان محقق شد. امسال نیز مبنا را بر پرهیز از آمار غیر واقعی و راستی آزمائی قرار دادیم و امیدواریم در سال جدید نیز با برنامه ریزی مناسب و نظارت كافی و حمایت از صندوق كارآفرینی امید بتوانیم تا حدودی وضعیت بنگاه های اقتصادی را بهبود بخشیده و از این طریق به اشتغال استان كمك كنیم.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به نام گذاری سال 95 به عنوان سال اقصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مردم بنیاد و اقتصادی که مردم در آن مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی افزود: سال ۹۵ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با امیدواری شروع شد و البته این امیدی است که مقدمات و زمینه‌های آن فراهم است و اگر اقدام مناسب و به موقعی برای تحقق اهداف نامگذاری امسال صورت گیرد، دست آوردهای بزرگی برای مردم به ویژه خوزستانی های عزیز به همراه خواهد داشت.

هوشمند صفائی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را به یک نام مناسب و شایسته، نامگذاری كرده‌اند؛ به نحوی که این شعار برجسته، برانگیخته و ایجاد شده از واقعیت عمومی بخش اقتصاد ایران است. اگر اوضاع اقتصادی کشور مناسب باشد، بر حوزه های دیگر تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک واقعیت اقتصادی است که شاخص‌‌‌های آن ریشه در عمل دارد، نه حرف، اظهار كرد: در سال گذشته تلاش زیادی انجام دادیم تا ضمن حرکت در این مسیر، فضا را برای تحقق حداکثری و عملیاتی کردن این سیاست ها در استان به کار بندیم. در این زمینه استاندار محترم با ابلاغ بخشنامه هایی درباره خرید کالای درون استانی قدم ارزنده ای برداشتند.

صفائی گفت: برنامه ریزی برای تحقق شعار سال1395" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را- که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است- در مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به طور جدی پیگیری می کنیم. بر همین اساس کمیته ای با همین عنوان در مجموعه این اداره کل با استفاده از نخبگان تشکیل می شود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن منویات مقام معظم رهبری را فارغ از شعار زدگی پیاده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید از اقتصاد دولتی به سمت جذب مشارکت مردم در چرخه ی فعالیت های اقتصادی برویم. با درایت مسوولان می شود از همین امکانات موجود برای توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بهره برد. مسوولان باید با تدبیر، بسترهای لازم را برای حضور صاحبان سرمایه و کارآفرینان فراهم کنند تا با ارایه ی راه کارهای مناسب از سوی آنان، زمینه ی توسعه ی فعالیت های اقتصادی و اشتغال در استان بیش از پیش فراهم شود.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، خوزستان را دومین استان کارگری کشور دانست وگفت: حفظ اشتغال موجود در استان مهم ترین دغدغه ی ما است ضمن این که برنامه های خوبی نیز برای ایجاد فرصت های شغلی جدید دنبال می کنیم. لذا کوشش می کنیم تا از امکانات موجود برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار