معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز و جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان و جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی از 25 فروردین ماه تا 19 اردیبهشت برگزار می شود.

کد مطلب: ۴۸۲۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، براتعلی منصوریان در جمع خبرنگاران گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان با حضور 5 هزار دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم از 25 فروردین ماه در شهرستان های تربت جام، بردسکن، جلگه رخ و مشهد مقدس از 25 فروردین آغاز می شود و تا 19 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی افزود: نگاه ما به این مسابقات یک نگاه تربیتی است و به دنبال آن هستیم که از بستر مسابقات به منظور تربیت هر چه بهتر دانش آموزان تراز جمهوری اسلامی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، استفاده کنیم.
منصوریان ادامه داد: به منظور گسترش عدالت پرورشی بین دانش آموزان استان، مسابقات قرآن، عترت و نماز چندین سال است که به ابتکار استان خراسان رضوی، در سه گروه برگزار می گردد و ادارات آموزش و پرورش بر اساس میزان برخورداری از امکانات در گروه یک، دو و سه به رقابت به دانش آموزان ادارات همتراز خود می پردازند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش استان در ادامه اظهار داشت: در سال جاری شهرستان های تربت جام، بردسکن و جلگه رخ به عنوان میزبانان این مسابقات انتخاب شدند که مراسم افتتاحیه و رژه دانش آموزان در تاریخ 25 فروردین برای پسران و 1 اردیبهشت ماه برای دختران به صورت همزمان در هر سه شهرستان برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: برگزاری این مسابقات چند هدف عمده را دنبال می کند، برای افزایش توانمندی ها و استعداد های قرآنی جدای از فضای مسابقه و رقابت این دانش آموزان دور هم جمع می شوند و از کارگاه های آموزشی و اساتید به نام استانی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: در رژه عمومی دانش آموزی که هم زمان در سه شهرستان برگزار می شود دانش آموزان مورد استقبال مردم و مسئولین قرار می گیرند و این تکریم شور و شعفی خاص در دل دانش آموزان قرآنی ایجاد کرده و انگیزه های قرآنی آنها را تقویت می کند.
منصوریان همچنین اشاره کرد: این مسابقات در قالب 9 رشته برگزار می گردد که شامل؛ نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مداحی، انشای نماز، احکام، اذان می باشد.
گفتنی است: دانش آموزن استان خراسان رضوی در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول کشور در هر دو بخش دختران و پسران شدند.
وی ادامه داد: همچنین سی وچهارمین دوره مسابقات فرهنگی وهنری دانش آموزان خراسان رضوی در40رشته شامل هنرهای آوایی ، نمایشی، هنرهای دستی وتجسمی،رسانه وفضای مجازی با شرکت 10هزار دانش اموز برتر سراسر استان که از بین 300هزار شرکت کننده به مرحله ی استانی راه یافته اند در اردوگاه های ثامن الحجج(ع) واردوگاه مازندران برگزار می شود
منصوریان افزود: یک میلیون نفر رشته مرحله ی اول از بین 11هزار مدرسه منتخب وبه مرحله ی استانی رسیده وبیش از669 1550 اثر دستی و تجسمی، 669 اثرادبی،565 اثرآوایی، 365اثرنمایشی و...بخشی از آثارحاضر دراین فستیوال بزرگ است که علاوه بر رقابت ، بزرگترین رویداد دانش آموزی استان محسوب می شود.
منصوریان برگزاری برنامه های اردویی ، کارگاه های آموزشی، زیارت مضجع منور رضوی (ع) ونمایشگاه آثار وصنایع دستی وتجسمی را از جمله برنامه های اجرایی درروزهای برگزاری مسابقات عنوان کرد و گفت: علاوه بر40رشته ی کشوری در استان خراسان رضوی وبه صورت استانی مسابقات لالایی خوانی دانش اموزان دختر متوسطه دوم که مادران آینده کشورند برگزار می شود.

وی ادامه داد: رشته ی تعزیه خوانی برای اولین بار درکشور وموسیقی پژوهی با محوریت موسیقی مقامی ونمایش های خیابانی درقالب نمایش های زنگ تفریح نیز برای دومین دوره درسطح استان همزمان با مسابقات فرهنگی وهنری از25 فروردین تا 11اردیبهشت درقالب 3گروه هم تراز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار