تشریح برنامه های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در هرمزگان

رئیس حوزه هنری هرمزگان برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان را اعلام کرد و گفت: این برنامه ها به مناسبت گرامیداشت شهید هنرمند سید مرتضی آوینی و با هدف برجسته سازی ارزش های انقلاب اسلامی در قالب هنر برگزار می شوند.

کد مطلب: ۴۸۰۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان ، انوشیروان پیش‌دار در نشست خبری ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی گفت: برنامه های متنوعی توسط واحدهای تخصصی این مرکز در رشته های؛ تجسمی، هنرهای تصویری، آفرینش های ادبی، هنرهای نمایشی، عکس و غیره از (20 فروردین) به مدت یک هفته اجرا می شود.


وی افزود: این برنامه ها به مناسبت گرامیداشت شهید هنرمند سید مرتضی آوینی و با هدف برجسته سازی ارزش های انقلاب اسلامی در قالب هنر و همچنین انتقال پیام انقلاب اسلامی در میان هنرمندان جوان برگزار می شوند.


رئیس حوزه هنری استان هرمزگان اضافه کرد: این حوزه علاوه بر برنامه‌های جشن هفته هنر انقلاب اسلامی یک نوع نگاه به این جریان و رخداد داشته است که مبحث هنر انقلاب اسلامی با شور انقلابی پیش از انقلاب آغاز شده و تا به امروز نیز تداوم دارد.



پیشدار با بیان اینکه فرهنگ هنر انقلاب اسلامی محلی برای انعکاس هنر پاک مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی است، افزود: هنر انقلاب اسلامی جریانی در راستای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.


رئیس حوزه هنری استان هرمزگان تصریح کرد: دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه و استاندار هرمزگان، عصر شعرو خاطره، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی، کارگاه های آموزشی، اکران فیلم های کوتاه و مستند و غیره از جمله برنامه هایی است که در این ایام برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.


وی اظهار کرد: عطرافشانی مزار شهدا و اجرایی نمای خیابانی"از ری تا فکه" در گلزار شهداری میناب، دیدار با خانواده شهید هنرمند حسین الله پرست، برپایی نمایشگاه تجسمی"قطعه 29 تصاویر شهدای غواص و اماکن متربکه در شهرستان رودان، تولید و انتشار یک قطعه موسیقی حماسی با موضوع شهدا و نمایشگاه آثار تولیدی حوزه هنری در محل نماز جمعه میناب از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی است.



رئیس حوزه هنری استان هرمزگان اضافه کرد: همچنین رونمایی و نقد و بررسی انیمیشن های به "به رنگ دریا" و "زیتون های نارس" نکو داشت هنرمندان و فعالان شاخص انقلاب اسلامی استان هرمزگان و اهدا جوایز مسابقه کتابخانی هفته هنر انقلاب اسلامی از جمله برنامه های این هفته است.


پیشدار ادامه داد: رونمایی از کتاب کیمیای ذکر، بررسی نقش و جایگاه زنان در شکل گیری انقلاب اسلامی با همکاری کمیسیون امور بانوان استانداری هرمزگان، بخش فیلم مستند "خور آذینی " به کار گردانی داود مرزی زاده از برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار