نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک:

سبک زندگی اسلامی رویکرد احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه می باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی مهمترین رویکرد در احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی در سطح جامعه می باشد که نقش بانوان در این خصوص بی بدیل است.

کد مطلب: ۴۷۹۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی در جمع بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی استان مرکزی در محل بیت امام جمعه اراک، افزود: این موضوع مهم با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت سبک زندگی بر حسب شاخص های دینی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و باید به این خواسته معظم له جامه عمل پوشانده شود.

وی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی و رعایت الگوی اسلامی محافظ بنیان خانواده است، ادامه داد: تلاش دشمنان این سرزمین انتقال فرهنگ بی بند و باری برای فروپاشی و آسیب رساندن به آرامش خانواده است و برای تحقق آن ایجاد بحران اخلاقی را در دستور کار خود قرار داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهار داشت: پرهیز از تجمل گرایی، قناعت، رعایت عفت و حجاب اسلامی اولین گام در سبک زندگی اسلامی و در این راستا بانوان به عنوان معلمان اخلاق فرزندان خود باید سبک زندگی ائمه معصومین (ع) را جایگزین فرهنگ تجمل گرایی در خانواده کنند.

آیت اله دری نجف آبادی بیان کرد: الگوگیری از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین راه برای ترویج سبک زندگی اسلامی است که مادران ایران اسلامی باید با مطالعه زندگی آن بانوی بزرگوار سیره ایشان را در زندگی و تربیت فرزندان خود به کار ببندند.

وی ابراز داشت: ترویج فرهنگ فاطمی مبتنی بر اصول اعتقادی و ارزش های اسلامی است که در آموزه های دینی ما نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و امروزه با هجمه دشمنان نظام و انقلاب مواجه شده است، بنابراین خانواده ها به خصوص مادران جامعه باید سبک زندگی ائمه اطهار (ع) به خصوص حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) را در بین فرزندان خود تبیین و تشریح کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اضافه کرد: رعایت الگوی اسلامی در یک خانواده ایرانی موجب می شود تا از ابتدا روند فکری خانواده در مسیر ارزش های دینی و عامه پسند رشد کند.

آیت اله دری نجف آبادی در خصوص نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: بانوان می توانند با پرهیز از تجمل گرایی و اصلاح الگوی مصرف در تحقق این خواسته معظم له گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار