مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبرداد:

افزایش صادرات فرآورده های خام دامی از استان اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از افزایش صادرات فرآورده های خام دامی در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن با نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۷۹۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، صادق صالحی گفت: پارسال مجوز صادرات 9 میلیون و 935 هزار و 840 عدد تخم مرغ نطفه دار به مقصد کشورهای آذربایجان ، افغانستان و عراق صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نزدیک به 120 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: میزان صادرات پا و پنجه مرغ به مقصد کشور ویتنام در این مدت سه میلیون و 188 هزار کیلوگرم بوده که این مقدار در مقایسه با سال 93 ، 24 درصد افزایش نشان می دهد.

صالحی همچنین با اشاره به ظرفیت استان در زمینه پرورش طیور گفت: در سال گذشته مجوز صادرات سه میلیون و 263 هزار و 500 قطعه جوجه یکروزه به مقصد کشورهای ارمنستان ، آذربایجان و ترکمنستان صادر شد که رشد 19 درصدی را نسبت به سال 93 نشان می دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه در سال 94 بیش از 440 تن ضایعات کشتارگاهی تحت نظارت بهداشتی و کیفی این اداره کل به مقصد کشورهای ارمنستان و ترکیه صادر شده از رشد 18 درصدی در این خصوص خبر داد.

وی در زمینه صادرات عسل نیز گفت: در سال گذشته بیش از 147 تن عسل از این استان به کشورهای مالزی و دبی صادر شده است.

صالحی با اشاره به افزایش کمی صادرات در حوزه فرآورده های خام دامی افزود: در سال 94 همچنین شاهد ایجاد بازارهای جدید هدف صادراتی از استان نسبت به سال 93 بودیم که در این مورد می توان از کشورهایی نظیر ازبکستان ، ترکمنستان و ترکیه به عنوان مقاصد و کشورهای جدید صادراتی از استان یاد کرد.

وی راه اندازی سیستم یکپارچه قرنطینه مرزی ، ارائه تسهیلات ویژه در انجام امور اداری مربوط به صدور مجوزها ، تقویت ظرفیت های موجود در بخش دام و طیور و انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم و تحویل نتایج آزمایشگاهی در کوتاه ترین زمان ممکن را از مهم ترین برنامه های اداره کل دامپزشکی استان برای رونق تولید و افزایش صادرات محصولات دامی ذکر کرد.

گفتنی است:استان اردبیل با بیش از چهار میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود دو مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم با پتانسیل باارزش در رشد اقتصادی کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار