وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی در شیراز عنوان کرد:

ورود بالگرد مخصوص اورژانس هوایی به کشور تا پایان سال

وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی از ورود بالگرد مخصوص اورژانس هوایی به کشور تا پایان سال خبر داد.

کد مطلب: ۴۷۸۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم تشییع جان باختگان سانحه سقوط بالگرد در شیراز افزود: تا پایان سال چند بالگرد اورژانس به صورت استیجاری در اختیار اورژانس کشور قرار می گیرد .

وی اورژانس هوایی را ضرورتی برای کشور دانست و با تاکید بر ادامه فعالیت اورژانس هوایی کشور گفت: شرایط تحریم باعث شد نتوانیم بالگرد مخصوص اورژانس تهیه کنیم و نیاز 21 پایگاه اورژانس هوایی کشور را با استفاده از بالگردهای استیجاری نیروهای مسلح و شرکت نفت تامین کرده ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به نیاز کشور به 45 پایگاه اورژانس هوایی با بالگرد مخصوص اورژانس در 5 سال آینده گفت: با باز شدن افق های جدید در روابط خارجی و توسعه ناوگان هوایی و نویدهایی که در این زمینه داده شده، با رفع تحریم ها، امیدواریم بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن به نوسازی ناوگان هوایی بپردازیم اما تهیه این نوع از بالگرد ها زمان بر است و نیاز به سفارش دارد.

وزیر بهداشت کار کردن در عرصه امداد و اورژانس و فوریت های پزشکی، را کاری دشوار همراه با خطر و حادثه دانست و ادامه داد: در ایام نوروز، امدادگران اورژانس در تمام نقاط کشور شبانه روز برای کمک به آسیب دیدگان و هموطنانی که نیاز به امداد داشتند، تلاش کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار