محرومیت سنگین برای ملی پوش والیبال روسیه

بعد از محرومیت 4 ساله الکساندر مارکین، ملی پوش والیبال روسیه خبرهایی در باره اخراج تیم ملی والیبال روسیه از المپیک مطرح شده که به نظر نمی رسد به واقعیت منجر شود.

کد مطلب: ۴۷۴۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، الکساندر مارکین ملی پوش والیبال روسیه به دلیل مصرف موارد نیروزا به مدت چهار سال از حضور در کلیه مسابقات والیبال محروم شد. از آن جایی که این بازیکن در جریان مسابقات انتخابی المپیک والیبال قاره اروپا حضور داشت، بسیاری از کارشناسان معتقدند فدراسیون جهانی والیبال باید سهمیه تیم ملی روسیه را پس بگیرد.

در این صورت تیم فرانسه، نایب قهرمان انتخابی المپیک اروپا سهمیه المپیک را کسب می کند. به همین خاطر تعدادی از چهره‌های شاخص والیبال فرانسه خواستار برخورد جدی فدراسیون جهانی والیبال با این موضوع شدند.

اما به نظر نمی رسد تیم ملی والیبال روسیه از المپیک حذف شود. طبق قوانین فدراسیون جهانی والیبال در صورتی که بیش از یک بازیکن هر تیمی در یک تورنمنت دوپینگ کرده باشد، عنوان تیمی کسب شده توسط آنها پس گرفته می شود. از آن جایی که فعلا دوپینگ تنها یک بازیکن والیبال روس مشخص شده، احتمال حذف این تیم از المپیک کم است.

روس ها که قهرمان المپیک 2012 نیز بودند، یکی از قدرتمندترین لابی ها را در فدراسیون جهانی به عهده داشتند. به طوری که بعد از حذف روسیه از گروه اول لیگ جهانی در سال 2015 جدول این مسابقات برای سال جدید تغییر کرد تا روسیه همچنان در دسته اول این مسابقات باقی بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار