دادستان محلات به پانا خبر داد:

برخورد دستگاه قضایی با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز دشت نیم ور

دادستان شهرستان محلات گفت: در دشت شهر نیم ور تخلفاتی هنگام ساخت‌ و ساز ویلا صورت گرفته که با بررسی آنها در مراجع قضایی رأی قطعی برای برخی از تخلفات صادرشده که به‌زودی اجرایی خواهند شد.

کد مطلب: ۴۷۴۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام حسن محمدیان در گفت‌ و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: طی روزهای اخیر رأی قطعی پرونده ویلایی در دشت نیم ور که تخلفاتی را مرتکب شده بود به معرض اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: رأی این ملک که بخشی از آن تخریب شد، باقی ماندن 80 سانتی‌متر دیوار به همراه فنس یا نرده بود که متأسفانه صاحب‌ ملک چندین ماه در خصوص اجرای حکم تعلل کرد و سرانجام حکم این ساختمان اجرایی شد.

دادستان شهرستان محلات بیان کرد: طی سال‌های گذشته در دشت نیم ور تخلفاتی انجام‌شده که برای برخی از متخلفان حکم قطعی در مراجع قضایی صادرشده است و برای این مرجع تفاوتی میان فقیر و غنی وجود ندارد و برای مواردی از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در این دشت حکم قطعی به‌ منظور تخریب کامل ساختمان صادر شده که به‌ زودی اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدیان ابراز داشت: شهروندان بدون مجوز اجازه تبدیل اراضی زراعی به اراضی مسکونی را ندارند و بهانه‌هایی از قبیل کم‌آبی و خشکسالی نیز به‌هیچ‌وجه از افراد پذیرفتنی نیست که قانون‌گذار هم در این راستا مجازاتی را برای افراد متخلف پیش‌بینی کرده است.

وی با انتقاد از برخی ادارات شهرستان محلات اضافه کرد: ادارات محلات در خصوص این موضوع کم‌ کاری کرده‌اند زیرا هر اداره در این زمینه مسئول است و نهادهای مرتبط موظف‌اند از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز جلوگیری کنند تا در ابتدای کار از ایجاد هزینه‌های مضاعف برای مالکان ساختمان‌ها جلوگیری شود.

دادستان شهرستان محلات با بیان آنکه حریم رودخانه‌ها جز انفال و متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت افراد اجازه ساخت‌ وساز در حریم رودخانه‌ها را ندارند، اما متأسفانه در حریم رودخانه شهرستان محلات ساخت‌ و سازهای غیرمجازی صورت گرفته است که با مسئول امور آب برای برخورد با متخلفان در این زمینه اتمامِ‌ حجت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار