افزایش بدهی‌های برقی دولت؛

بدهی شبکه توزیع برق ۱۴۰۰ میلیارد تومان شد

یک مقام مسئول در توانیر از افزایش حجم بدهی‌های برق شرکت‌های توزیع کشور به حدود یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

کد مطلب: ۴۷۳۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمودرضا حقی فام با بیان اینکه در حال حاضر بخش توزیع برق توانیر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: مجموعه توزیع باید به گونه‌ای تلاش كند كه به تمام جزئیات كارهای روی شبكه‌های توزیع مسلط باشیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام اینکه گستردگی حوزه جفرافیایی شبكه‌های توزیع برق کشور، سیستم نظارتی قوی‌تری را می طلبد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود مالی باید انضباط مالی سرلوحه كارها به ویزه در سطح شبکه توزیع برق کشور قرار بگیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی مالی در قبال تزریق بودجه بهره وری ۱۰۰ درصدی نیاز است، اظهار داشت: هم اکنون كاهش تلفات، میزان خاموشی و وصول مطالبات و مدیریت مصرف برق از جمله اولویت‌های شركت‌های توزیع برق در کشور به شمار می‌رود.

به گفته وی، علاوه بر این حفظ، توسعه و پایداری شبكه توزیع برق و بهره برداری اصولی، مشكلات عدم تامین برق متقاضیان فاقد پروانه، كنتورهای معیوب شركت های كنتورسازی، تامین نقدینگی و وصول مطالبات، ضرورت اصلاح تعرفه‌ها، توجه به تعمیرات و نگهداری از دیگر مسائلی بوده که در سطح شبکه توزیع برق کشور به عنوان اولویت باید در دستور کار قرار بگرد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام اینکه میزان تلفات بالا، هزینه‌های سرمایه‌گذاری را افزایش و بهره‌وری را در سطح شبکه انتقال و توزیع برق کشور را به شدت كاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: كاهش تلفات برق یكی از راهكارهای كاهش هزینه برای مردم بوده و به منظور كاهش هدررفت و خدمات بهتر به مردم تصمیم گرفتیم با برگزاری مانورهای عملیاتی و گروهی با استفاده از ظرفیت‌های موجود مشكلات شبكه های توزیع و لوازم اندازه گیری را برطرف كنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار