33 هزار دبیر ورزش برای 13 میلیون دانش آموز

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با 33 هزار دبیر تربیت بدنی، گسترده ترین بخش ورزشی کشور را عهده دار است.

کد مطلب: ۴۷۱۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، مهرزاد حمیدی روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با بیان اینکه توسعه ورزش در مدارس منجر به تقویت ورزش همگانی و قهرمانی می شود اظهارکرد: مقرر شده با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور مجله علمی و آموزشی ورزش دانش آموزی تهیه شود.

وی گفت: بیش از 33 هزار دبیر تربیت بدنی بخش ورزشی 13 میلیون دانش آموز را برعهده دارد و اگر به حلقه ورزش قهرمانی و همگانی کشور متصل شود رشد بیشتری را در حوزه ورزش همگانی شاهد خواهیم بود.

حمیدی با بیان اینکه جمعیت وسیع دانش آموزی احتیاج به حمایت دارد تا بتوان مبتنی بر دانایی اقدام به توسعه ورزش دانش آموزی کرد ، افزود: بنابراین نیاز است تا طرح و برنامه هایی را بر اساس تحقیق توسعه دهیم تا مطمئن شویم که چه نیازهایی باید به برنامه تبدیل شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در عرصه ورزش دانش آموزی باید از نیازهای جمعیت نوجوان و جوان کشور مطلع شد و از این رو هفت سیاست را در حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیگیری می کنیم که عبارت است از برنامه محورنمودن فعالیت ها ، فراگیری ، کیفیت محوری ، اخلاق محوری ، مدرسه محوری ، علمی و تخصصی کردن فعالیت ها و مشارکت محور دانست و در تمام فعالیت ها نگاه به سمت ستون اصلی آموزش و پرورش است یعنی مدرسه محوری است.

حمیدی با اشاره به فعالیت های درون مدرسه ای افزود: بخش ساماندهی پایگاه تغذیه سالم مدارس، افزایش امنیت غذایی در مدارس و المپیادهای درون مدرسه ای از جمله این فعالیت هاست و شعار اصلی مدنظر بازگشت به مدرسه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار