دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا :

دانش آموزان در هر رشته ای باید در ریاضی قوی باشند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: همه دانش آموزان در هر رشته ای که بخواهند ادامه تحصیل دهند به ریاضی خوب و قوی نیاز دارند و به همین دلیل ساعات این درس در رشته های علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی افزایش پیدا کرده است.

کد مطلب: ۴۷۱۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

مهدی نوید ادهم در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا درخصوص تازه ترین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: موضوعی که این روزها در دستور کار شورای عالی است بحث شاخه ها و رشته ها و دروس دوره متوسطه دوم یعنی پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم است که در شاخه نظری هم عناوین رشته‌ها، هم عناوین دروس و هم ساعات دروس تصویب شد که به زودی ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه به شاخه های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: در شاخه فنی و حرفه ای دروس آموزش های عمومی به تصویب رسید، دروس شایستگی های غیر فنی هم تصویب شد و در مورد دروس فنی و تخصصی قرار است 67 ساعت متناسب با رشته ها در کمیسیون برنامه درسی تصویب شود که بخشی از کار انجام شد و بخشی به زودی انجام خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درخصوص افزایش ساعت درس ریاضی در برخی رشته ها گفت: در رشته علوم انسانی و رشته علوم و معارف اسلامی به درس ریاضی توجه خاص شده است و نقش درس ریاضی در این دو درس پررنگ تر می شود چون ما عقیده داریم دانش آموز در هر رشته ای که بخواهد ادامه تحصیل دهد به ریاضی خوب و قوی نیاز دارد و به همین دلیل ساعات این درس افزایش پیدا کرده است.

نوید ادهم به موضوع تجمیع رشته ها در شاخه کار دانش و فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: درباره تعداد رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای بحث شده ولی هنوز تصمیم نهایی مورد تصویب قرار نگرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار