ارسال۱۰پرونده ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی به سازمان میراث فرهنگی

۱۰ پرونده پیشنهاد ثبت آثار طبیعی خراسان جنوبی برای ثبت در فهرست میراث طبیعی- ملی کشور به سازمان مرکزی ارسال شد.

کد مطلب: ۴۶۹۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، کارشناس ثبت میراث طبیعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: 10 پرونده پیشنهاد ثبت آثار طبیعی استان برای ثبت در فهرست میراث طبیعی- ملی کشور به سازمان مرکزی ارسال شد.

زهرا رضایی ملکوتی افزود: این آثار شامل ردپای حیوانات عظیم الجثه بیرجند، چشمه معدنی دیگ رستم، درختان زیتون، گز و سروهای کهنسال خرو شهرستان طبس، چنار اسماعیل آباد درمیان، نخلستان دهسلم، مجموعه چنارهای باراز، سروهای کهنسال نوغاب پسکوه، چنار کهنسال بزبیشه شهرستان قاینات است.
وی افزود: قبل از تهیه پرونده ها، شناسنامه معرفی این آثار تکمیل و برای بررسی و تایید به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام و سپس پرونده های مربوط تهیه و پس از تأیید شورای ثبت و حریم استان ارسال می شود.
تعداد آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی خراسان جنوبی حدود یک هزار و 200 مودر است که تاکنون حدود 800 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد و هر گونه دخل و تصرف در آن بدون هماهنکی میراث فرهنگی ممنوع و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار