مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد

انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل ارشادوشورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۴۶۸۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، احمد محبی در جلسه با دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به شیوه غیرمستقیم و انجام فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی بیشترین کارکرد را با جوانان و نوجوانان دارا می باشد می تواند بیشترین بازخورد را در این زمینه با ارائه فعالیت های خویش داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه برای مبارزه و مقابله با معضل اعتیاد باید کارهای فرهنگی انجام داد، خاطرنشان کرد: ارائه برنامه های فرهنگی با هدف آگاهی بخشی به خانواده ها، جوانان و نوجوانان از جمله راهکارهای اصولی برای مقابله با این پدیده شوم است.
محبی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر وظیفه چند دستگاه محدود نیست و همه دستگاه های اجرایی استان باید در این زمینه بکوشند و امکانات خود را بسیج کنند تصریح کرد: اگر فعالیت‌های پیشگیرانه مناسبی در زمینه اعتیاد صورت گیرد، ناچار به پرداخت هزینه‌های سنگین در مبارزه با قاچاق مواد مخدر نخواهیم شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی نیز با تاکید بر اینکه تقبیح مصرف مواد مخدر در فرهنگ عمومی جامعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: نهادهایی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با پتانسیل های خوبی که برخوردار هستند می‌توانند در این زمینه تاثیر گذاری بالایی داشته باشند.
علی زندی با تاکید بر اینکه دشمنان ایران برای ناکارآمد کردن جوانان و نیروی انسانی کشورمان برنامه‌ریزی گسترده‌ای در زمینه توزیع مواد مخدر انجام داده‌اند، تصریح کرد: فرزندان ما در معرض خطر اعتیاد قرار دارند و به همین دلیل همگان باید با حساسیت از این مسئله مراقبت کنند.
وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از حمایت و همکاری این اداره کل در عرصه مبارزه با مواد مخدر، بیان داشت: انتظار می‌رود با انعقاد تفاهم نامه ای بین دو دستگاه بیش از پیش و با یک انسجام در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر همکاری نمایند تا با این حرکت، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی بخصوص تنزل روند مصرف اعتیاد و ارتقاء سلامت در جامعه باشیم.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر و بررسی بیش از ١٠ طرح فرهنگی هنری مقرر شد اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برنامه ها و طرح های خود را جهت تصویب نهایی در شورای استان ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار