سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز:

سد طالقان و سفید رود از نقاط قوت استان البرز

نشست هم اندیشی معاونت و پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری با سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار گردید.

کد مطلب: ۴۶۳۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا دراستان البرز،به منظور ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی بهتر در حوزه معاونت فنی، جلسه ای با حضور سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، رؤسای ادارات ستادی و كارشناسان این مجموعه برگزار گردید .

پس از ارائه گزارش عملکرد سال 93 و اهم برنامه های سال 94، توسط كارشناسان هر یك از ادارات ستادی حوزه این معاونت، مهندس فتحی؛ معاون منابع طبیعی و آبخیزداری، به جمع بندی كلی در خصوص گزارشهای ارائه شده توسط ادارات ستادی و در نهایت به بیان مسائل و مشكلات موجود در این مجموعه پرداخت .

فرضی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ضمن بیان نقاط قوت و ضعف استان، به وجود پتانسیل خوب نیروی انسانی و منابع طبیعی موجود در استان از جمله دو سد بزرگ طالقان و سفید رود و همچنین نهالستان بزرگ كرج به عنوان نقاط قوت استان اشاره و محدودیت عرصه از لحاظ ملی و مستثنیات در استان را از جمله نقاط ضعف موجود برشمرد .

فرضی؛ بطور جدی خواستار رفع مسائل و مشكلات مراتع بخصوص در حوزه های مدیریت چرا و كنترل دام شد و تأكید داشت؛ كه اگر این مسائل به نحو صحیح اجرا نشود متأسفانه باید منتظر حوادث ناگواری مانند حادثه سیل سیجان باشیم .

مرمت پروژه ها نیز یكی دیگر از موارد مورد تاکید ایشان بود. فرضی گفت: لازم است بخشی از اعتبارات جهت مرمت پروژه ها سوق پیدا كند .

وی با اشاره به این موضوع كه عدم توجه به ارزیابی پروژه ها، پس از اجرای پروژه، ممكن است عواقب زیانباری به همراه داشته باشد خاطر نشان کرد که ارزیابی پروژه ها باید با جدیت و پیگیریهای مستمر صورت پذیرد .

فرضی ضمن اشاره به اهمیت پروژه­ های مطالعاتی، زراعت چوب در مکانهای مستعد این فعالیت و احداث روكش های بتنی جهت سازه های آبخیزداری، به اهمیت پروژه معرف زوجی تاکید نمود. ایشان با بیان این نكته كه؛ این پروژه یكی از مهمترین و اثر بخش ترین پروژه ها در استان می باشد گفت: تا كنون اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و هزینه های گزافی پرداخت شده است بنابراین لازم است از اقدامات صورت گرفته خروجی های بهتر و كاملتری ارائه گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار