زنان آمریکایی در جبهه‌های جنگ حضور می‌یابند/نگاهی بر نظامیان زن در کشورهای مختلف

خبرگزاری پانا: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که محدودیت‌های فعلی در مورد شرکت نظامیان زن در جبهه‌های جنگ و عملیات رزمی لغو می‌شوند.

کد مطلب: ۴۶۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از رویترز، بر اساس تصمیم «لئون پانه‌تا»، نظامیان زن آمریکا از این به بعد می‌توانند در خطوط مقدم جبهه و حتی در واحدهای عملیاتی زبده و کماندویی شرکت کنند.


براساس تصمیم جدید وزیر دفاع آمریکا ارتش این کشور تا ژانویه سال ۲۰۱۶ زمان دارد تا موارد استثنایی که تشخیص می‌دهد همچنان برای مشارکت نظامیان زن مناسب نیست را اعلام کند.

یک مقام ارشد نیروهای مسلح آمریکا گفت که واحدهای گوناگون ارتش این کشور طرح‌های مختلفی را با هدف مشارکت زنان در عملیات رزمی اجرا می‌کند.

تصمیم وزیر دفاع آمریکا می‌تواند حدود 230 هزار پست جدید برای نظامیان زن ایجاد کند که اکثر آن‌ها در واحدهای نیروی زمینی و واحدهای پیاده تفنگداران دریایی آمریکا خواهد بود.

در حال حاضر زنان چهارده درصد از تمامی پرسنل نظامی آمریکا را تشکیل می دهند که رقم آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.



صدها نفر از زنان در ارتش عراق خدمت می ‌ کنند . بسیاری از آنها توسط سرویس های امنیتی اردن تحت آموزش قرار گرفتند و وظیفه برقراری امنیت و گشت زنی در کنار مردان را در استان‌های مختلف این کشور بر عهده دارند.



در روسیه نیز زنان در عرصه برقراری امنیت در این کشور حضور دارند و اغلب آن‌ها به عنوان پرسنل غیر نظامی در ارتش خدمت می ‌ کنند ، و یا به عنوان افسر ، گروهبان و یا سربازان در ارتش حضور دارند.



ماموران زن در صربستان



زنان 14 درصد از جمعیت نظامیان فرانسه را در اختیار دارند و از این جهت ارتش فرانسه زنانه‌ترین ارتش در میان کشورهای اروپایی را در اختیار دارد .



زنان در ارتش تایلند



بیش از 300 هزار زن در ارتش چین حضور دارند.



در عمان بیش از 40 هزار نفر در غالب نیروهای ارتش در این کشور فعالیت می‌کنند که اغلب آنها را زنان تشکیل می‌دهند.



در مکزیک زنان به طور داوطلبانه می‌توانند در ارتش حضور پیدا کنند.



زنان در نیروی ارتش سنگال



زنان در فعالیت‌های نظامی در نپال



زنان در ارتش کنگو



زنان در ارتش کلمبیا



زنان در نیروی انتظامی ایران


منبع: نامه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار