مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

ماندگاری بیماری تب برفکی بیشتر از طاعون نشخوارکنندگان کوچک است

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ماندگاری ویروس عامل بیماری تب برفکی خیلی بیشتر از طاعون نشخوارکنندگان کوچک است، اما می توان با اقدامات لازم و واکسیناسیون دامهای اهلی داخل و مجاورمناطق حفاظت شده، این بیماری را کنترل کرد.

کد مطلب: ۴۵۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید مجید خرازیان مقدم در جلسه بررسی وضعیت شیوع تب برفکی در استان مرکزی، افزود: گرچه تلفات بیماری تب برفکی همچون طاعون نشخوارکنندگان کوچک نیست، اما در صورت مهار نشدن بیماری و ماندگاری ویروس تب برفکی مقابله با این بیماری در دراز مدت بسیار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: استان مرکزی با توجه به موفقیت در مهار و مقابله با طاعون نشخوارکنندگان کوچک، با اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع توانایی مقابله با بیماری تب برفکی و جلوگیری از شیوع آن به منطقه حفاظت شده هفتاد قله را نیز دارد.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: توفیق استان مرکزی در مهار طاعون نشخوارکنندگان نقشه راه دیگر استان ها است.

خرازیان مقدم بیان کرد: موفقیت استان مرکزی در مهار طاعون نشخوارکنندگان کوچک به عنوان نقشه راه این سازمان برای جلوگیری از بیماری های قابل انتقال بین دام های اهلی وحیات وحش مناطق حفاظت شده به زودی به همه استان ها ابلاغ می شود.

وی ابراز داشت: با توجه به دفن 500 رأس لاشه حیوانات در هفتاد قله ناشی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک، هم اکنون جمعیت حیات وحش این منطقه حفاظت شده بسیار شکننده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار