مدیر عامل مرکز نخبگان علوم پزشکی فارس در گفت و گو اختصاصی با پانا خبر

ششمین دوره مسابقه خلاقیت دانش آموزی ابن سینا با حضور 6 استان در شیراز

مدیرعامل مركز نخبگان علوم پزشكی استان فارس گفت: این مسابقه، در سطح مدارس دوره دوم متوسطه و پایه نهم استان های جنوب كشور، برگزار می شود.

کد مطلب: ۴۵۷۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل مركز نخبگان علوم پزشكی استان فارس در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پانا فارس گفت: ششمین دوره مسابقه خلاقیت دانش آموزی ابن سینا، در سطح دبیرستان های استان های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، خوزستان، كهگیلویه و بویراحمد با هدف پرورش قدرت خلاقیت و افزایش فرهنگ كار تیمی میان دانش آموزان برگزار می شود .
حیدر صفرپوراظهار داشت: در دنیای امروز، خلاقیت یكی از ویژگی‌هایی است كه نظام‌های تعلیم و تربیت به آن می‌پردازند و در كنار هوش و تفكر انتقادی كه از ویژگی‌های اساسی و ممتاز انسان است و بدون شك فراهم كردن بستری مناسب جهت پرورش خلاقیت در دانش آموزان، تاثیر به سزایی در شكل گیری روحیه پرسشگری و حل مسئله در جامعه دارد.
مدیرعامل مركز نخبگان علوم پزشكی استان فارس با بیان اینکه دانش آموزان دوره متوسطه دوم و پایه نهم می توانند با تشكیل گروه های سه نفره به سامانه نام نویسی اینترنتی kapa.sums.ac.ir مراجعه کنند، گفت: تمام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در رسته های نظری، فنی‌حرفه‌ای و كاردانش و پایه نهم در قالب گروه‌های سه‌ نفره، می‌توانند در این رقابت علمی ‌پژوهشی شركت کنند.
صفرپور در خصوص شرایط عمومی حضور در این رقابت ها، افزود: گروه‌های ثبت ‌نامی باید از یك واحد آموزشی باشند؛ اما الزامی برای هم‌ پایه و هم‌رشته بودن آن‌ها وجود ندارد.
وی با اشاره به دو مرحله ای بودن رقابت ها، ادامه داد: مرحله نخست مسابقه به صورت غیر حضوری است و سوالات به مدت دو هفته در اختیار شركت كنندگان قرار می گیرد که آنان می بایست در این مدت با استفاده از هر منبع موجود كه مهم ترین آن دانش و معلومات خودشان هستند، نسبت به پاسخگویی اقدام کنند.
مدیر عامل مركز نخبگان علوم پزشكی استان فارس گفت: پس از اتمام مرحله نخست رقابت ها، از گروه های برتر در مرحله نخست برای شركت در مرحله دوم كه به صورت عملی در بهار سال 95 برگزار می شود، دعوت به عمل می آید.
ششمین دوره مسابقه خلاقیت دانش آموزی ابن سینا ، از سوی مركز نخبگان علوم پزشكی فارس و با همكاری اداره كل آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان استان فارس، برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار