عضو شورای عالی کار در گفت وگو با پانا:

اصلاحیه قانون کار مخل تولید نیست / نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی درلایحه اعمال می شود

خبرگزاری پانا : عضو شورای عالی کار با بیان اینکه اصلاحیه قانون کار مخل تولید نخواهد بود، گفت: با رایزنی هایی که با مجلس انجام شده است اصلاحات مورد نظر بخش های کارگری و کارفرمایی در لایحه اصلاح قانون کار اعمال خواهد شد .

کد مطلب: ۴۵۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد

ولی الله صالحی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ،اظهار کرد: وزارت کار پیش نویسی را که برای اصلاح قانون کار تهیه کرده بود به نمایندگان بخش های کارگری و کارفرمایی ارسال کرد که برای اولین بار به مدت سه ماه بر روی آن کار کارشناسی انجام و بخش عمده ای از مواد آن مورد تفاهم بخش های کارگری و کارفرمایی واقع شد اما تنها چند ماده مورد اختلاف بود .


وی خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد نظرات بخش های کارگری و کارفرمایی در شورای عالی کار مورد بررسی واقع شود اما بدون اعمال نظر بخش های کارگری و کارفرمایی اصلاحیه این لایحه به مجلس ارسال شده است .


عضو شورای عالی کار عنوان کرد: در قانون پیش بینی نشده که با گروههای کارگری و کارفرمایی مشورت شود اما این انتظار وجود داشت که اصلاحیه این لایحه با چکش کاری بخش های کارگری و کارفرمایی ارسال شود .


وی بیان کرد: با رایزنی هایی که با مجلس انجام شده است، اصلاحات مورد نظر بخش های کارگری و کارفرمایی در لایحه اصلاح قانون کار اعمال خواهد شد .


صالحی گفت: در فصل ششم قانون کار عنوان شده که واحد تولیدی می تواند گذشته از قراردادهای انفرادی قرارداد کلی با نیروهای کار بسته شود و باید گفت اصلاحات انجام شده در قانون کار به گونه ای نیست که مانع تولید باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار