لزوم هوشیاری برای جلوگیری ازجهت‌دارشدن مراسمات دهه فجر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بر لزوم هوشیاری هیات امناء و متصدیان برنامه‌ها برای جلوگیری از جهت‌دار شدن مراسمات دهه فجر و اینکه به طرف تبلیغ بعضی از کاندیداها کشیده نشود، تأکید کرد.

کد مطلب: ۴۵۵۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان همدان، حجت‌الاسلام محمد کاروند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برنامه‌های کمیته مساجد در دهه مبارک فجر، امسال بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفت و سازما‌ن‌های دیگر نیز در این کمیته حضور دارند.
وی افزود: تاکنون چهار جلسه برگزار شده که دو جلسه آن با حضور اعضای اصلی کمیته و آخرین جلسه تشکیل شده با حضور روسای اداره اوقاف شهرستان‌ها تشکیل شد و مصوبات آن برای فرمانداران و ائمه جمعه ارسال شده است.
وی بیان داشت: نخستین اقدام در این کمیته به مناسبت دهه فجر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص جشنی برپا خواهد شد که در آن از مداحی، شعرخوانی، تواشیح، سرود و... برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در مساجد شاخص ویژه‌برنامه دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: از دیگر برنامه‌ها برگزاری مراسم‌ به مدت 10 شب در 10 مسجد در هر شهرستان‌ است.
وی در ادامه بر لزوم هوشیاری هیات امناء و متصدیان برنامه‌ها برای جلوگیری از جهت‌دار شدن مراسمات دهه فجر و اینکه به طرف تبلیغ بعضی از کاندیداها کشیده نشود، تأکید کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: در جریان انتخابات مجلس بعضی از کاندیداها در با رجوع به شهرستان‌ها مطالبی را مطرح می‌کنند که پیگرد قانونی دارد برای مثال می‌گویند فلان موقوفه را از وقف خارج یا تبدیل به احسنت می‌کنیم که باید مراقب بود.
کاروند با اشاره به قیمت‌گذاری قبور گفت: در باغ بهشت بعد از کار کارشناسی قیمت گذاری قبور انجام شد و امسال قیمت قبر نسبت به سال‌های گذشته که بین 750 تا 800 هزار تومان بود به 600 هزار تومان کاهش پیدا کرد و مبالغی که از مردم گرفته می شود، قسمتی از آن برای حفظ و نگه‌داری فضای باغ بهشت صرف می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس استفتائات مقام معظم رهبری پیش فروش قبر امکان پذیر نیست و جلوی آن گرفته شده است، ابراز داشت: در زمان مدیریت اوقاف بر خلاف دوره مدیریت به دست هیات امناء که پیش فروش‌هایی صورت گرفته بود، ممنوع شد و در حال حاضر چیزی به عنوان پیش فروش وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار