وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور:

امكان خرید اینترنتی بین ایران و ارمنستان برقرار می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، پس از دیدار با وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان و هیات همراه، در جمع خبرنگاران با تاکید بر روابط رو به گسترش دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، عنوان کرد: اخیرا سیزدهمین کمیسیون مشترک دو کشور در ایروان برگزار شد و در آن چهار سند همکاری به امضا رسید که زمینه گسترش روابط را فراهم نمود.

کد مطلب: ۴۵۳۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، محمود واعظی، این ملاقات را مثبت و مفید ارزیابی کرد و اظهار داشت: در ابعاد مختلف موضوعات مطرح و با توافق دو طرف همراه شد.

وی با اشاره به بررسی زمینه های همکاری در خصوص مخابرات، پست، اینترنت و دیتا در سطح گروه های کارشناسی دو کشور در چند هفته اخیر، افزود: در زمینه انتقال دیتا و اینترنت به توافقات خوبی دست یافتیم؛ به طوری که حجم تبادل دیتای بین دو کشور به چهار برابر ارتقا یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین از تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور خبر داد و گفت: در این کمیسیون همکاری در خصوص اینترنت، پست، مخابرات و تجارت الکترونیک پیگیری و اجرایی خواهد شد.

واعظی با اشاره به توافق در زمینه ارتباط مستقیم وزاری دو کشور افزود: قرار شد سالی یک بار، وزرای دو کشور در تهران و ایروان به تناوب همدیگر را ملاقات و پیشرفت برنامه ها را بررسی کنند.

وی با اشاره به زمینه های متعدد همکاری پستی و تجارت الکترونیک بین دو کشور گفت: امیداوریم زمینه خرید کالا از طریق اینترنت برای مردم دو طرف فراهم و توسط پست توزیع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستیابی به این مهم را لازمه توافق پست و پست بانک ایران با طرف مقابل و فراهم شدن مکانیزم تجارت الکترونیک بین دو کشور دانست.

واعظی همچنین به توافق در زمینه ارتباط نزدیک بخش خصوصی دو کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم زمینه انتقال تجربیات بین شرکت های خصوصی و دولتی دو کشور فراهم شود.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان نیز بر تلاش دو وزارتخانه جهت دستیابی به توافقات به دست آمده تاکید کرد و گفت: در چارچوب همکاری، به موفقیت هایی رسیده ایم و امیدواریم این موفقیت ها چند برابر شود.

گاگیک بگلریان، با استقبال از ایجاد ارتباط مستقیم با ایران افزود: اطمینان کامل دارم شرایط فنی ما اجازه انجام این مورد را خواهد داد.

وی با اشاره به پیشرفت های ارمنستان در زمینه تجارت الکترونیک خاطر نشان کرد: امیدواریم دو کشور دوست و برادر، از این امکانات بهره مند شوند.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان، با تقدیر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ملاقات صورت گرفته را بسیار مهم بر شمرد و از دکتر واعظی جهت حضور در ارمنستان دعوت به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار