مراسم روزهوای پاک دردبیرستان دخترانه امام حسین (ع) شهرگرگان برگزار شد

مراسم روزهوای پاک در دبیرستان دخترانه امام حسین (ع) گرگان با حضور حضرت آیت اله نورمفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان ، مروتی معاون استاندار ،مهاجر مدیر کل محیط زیست ، جمال لیوانی مدیر شرکت گاز ، کریمی مدیر کل میراث فرهنگی ، سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی ، بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت ، فرماندهی نیروی انتظامی و جمعی از کارشناسان ادارات شهرستان گرگان برگزار شد .

کد مطلب: ۴۵۲۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، مراسم روزهوای پاک در دبیرستان دخترانه امام حسین (ع) گرگان با حضور حضرت آیت اله نورمفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان ، مروتی معاون استاندار ،مهاجر مدیر کل محیط زیست ، جمال لیوانی مدیر شرکت گاز ، کریمی مدیر کل میراث فرهنگی ، سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی ، بهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت ، فرماندهی نیروی انتظامی و جمعی از کارشناسان ادارات شهرستان گرگان برگزار شد .

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرگرگان با تاکید بر لزوم حفاظت محیط زیست، خواستار تبدیل شدن این موضوع به فرهنگ عمومی در جامعه شد.

وی با بیان این که امروز علم پیشرفته های زیادی داشته است اما هیچ دانشمندی پیدا نشده تا بگوید مخلوقات خدا نقض دارد، اظهار کرد: خدا همه چیز را خوب و پاک آفریده است.

آیت الله نورمفیدی بابیان اینکه یکی از آفریده های خداوند هوا پاک است و از غذا و آب مهمتر است، تصریح کرد: بعضی از فعالیت های انسان ها آلودگی هایی ایجاد می کند و خداوند برای تصویه آلودگی هایی که به صورت طبیعی ایجاد می شود تدابیری دیده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان هوا و درختان را از آفریده هایی که هوا را برای تنفس و زندگی انسان پاک می کند عنوان کرد و ادامه داد: اگر آلودگی از حد طبیعی خارج شود باعث ضرر می شود و متاسفانه خود انسان تولید کننده آلودگی است.

امام جمعه گرگان صنعتی شدن را یکی از عوامل ایجاد آلودگی دانست و گفت: این صنعت ما است که هوا را آلوده می کند.

وی با هشدار درباره این که وضعیت هوا هر روز بدتر می شود، اظهار کرد: ریشه بیماری ها بخصوص سرطان هم در همین آلودگی هایی است که انسان ایجاد می کند.

وی خواستار تبدیل شدن توصیه های محیط زیستی به فرهنگ شد و افزود: شرایط باید طوری شود که اگر کسی با ماشین دودزا می آید خیابان خودش خجالت بکشد.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری با تاکید بر این که همه باید قدر نعمت بزرگ الهی را بدانیم، آلوده کردن هوا را کفران نعمت دانست و بیان کرد: تهران آنقدر آلوده می شود که مدرسه ها را تعطیل می کنند و افراد مسن و بیمار و کودکان نمی توانند وارد خیابان شوند.

امام جمعه گرگان با تاکید بر این که باید از دبستان و دبیرستان برای فرهنگ سازی شروع شود، تصریح کرد: تلویزیون باید دائما تبلیغ کند و از مضررات آلودگی بگوید تا به صورت فرهنگ درآید.

وی با ابراز نارضایتی از این که روز هوای پاک داریم ولی در همین روز همه هوا را آلوده می کنیم، گفت: باید در 29 دی اهمیت قضیه و نقش هوای پاک به صورت فرهنگ تبلیغ شود، این که فقط سخنرانی بگذاریم و دور هم جمع شویم فایده ای برای هوای ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که خود مردم باید به هم تذکر بدهند و لازم نیست نیروی انتظامی ورود کند، تصریح کرد: وقتی ما هوا را آلوده می کنیم این عذاب دارد.

درابتدای این مراسم محمدبهشتی معاون تربیت بدنی و سلامت ضمن خیر مقدم به مهمانان گرامی و مسئولین و تشکر از مدیریت و همکاران و دانش آموزان دبیرستان امام حسین (ع) گرگان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در سطح مدارس استان و اهمیت اجرای برنامه های نمادین از جمله روز هوای پاک در مدارس به منظور حساس سازی جامعه نسبت به پدید ه های اجتماعی و موضوعات مرتبط با سلامت و ارائه آموزش های لازم از طرق مختلف به دانش آموزان متناسب با سطح رشدی هر دوره برای ایجاد تغییرا ت رفتاری مناسب در دانش آموزان گفت : مقدمات لازم برای ایجاد مدارس جامع محیط زیستی در استان با همکاری اداره کل محیط زیست استان فراهم شده و مدارس مورد نظر در شهرهای مختلف شناسایی و معرفی شده اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار