استاندار سمنان:

درصورت تامین آب،سمنان جدیترین گزینه‌ برای انتقال پایتخت سیاسی کشور است

استاندار سمنان گفت: در صورت تامین آب، سمنان از جدی‌ترین گزینه‌ها برای انتقال پایتخت سیاسی کشور است.

کد مطلب: ۴۴۶۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، محمدرضا خباز، ضمن بازدید از بازار و بافت تاریخی و خانه‌های قدیمی این شهر که با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری سمنان و توسط بخش خصوصی در حال بازسازی است، افزود: کارهای خوبی برای استفاده مناسب از بافت فرسوده در سمنان انجام شده و می‌تواند زمینه جذب گردشگر و بوم‌گردی را فراهم کند. البته هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود و کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی قسمت‌های بافت فرسوده ممکن است محلی برای بزهکاران و معتادان به مواد مخدر شود و برای مردم احساس ناامنی به وجود آورد، گفت: شهرداری در این خصوص باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و با اقدام مناسب، زمینه آرامش مردم در این بخش را فراهم آورد.

استاندار سمنان همچنین به ضرورت توسعه حرم امامزاده یحیی(ع) اشاره کرد و خواستار بازآفرینی محله تاریخی سمنان به وسعت سی هزار متر مربع شد.

خباز همچنین در بازدید از فرودگاه سمنان، راه، راه‌آهن و فرودگاه را از زیرساخت‌های مهم توسعه دانست و افزود: در استان سمنان نعمت‌های بالقوه و فرصت‌های فراوانی وجود دارد که لازمه بهره‌برداری از این نعمت‌ها و فرصت‌ها، ایجاد راه‌های دسترسی مناسب برای صنعت و معدن و بخش گردشگری و کشاورزی استان است.

وی ضرورت افزایش طول باند فرودگاه سمنان از 2800 متر به 3300 متر اشاره کرد و گفت: احداث ترمینال و اجرای راه ورودی مناسب برای فرودگاه سمنان ضروری است.

استاندار سمنان ضمن تاکید بر اینکه فرودگاه سمنان یکی از زیرساخت‌های ضروری برای توسعه استان است، گفت: باید با نگاه توسعه‌ای برای آن برنامه‌ریزی شود.

خباز افزود: در برنامه‌ریزی احداث و تکمیل فرودگاه سمنان، باید بهترین پیش‌بینی‌ها و استانداردها در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه درصورت تامین آب، سمنان از گزینه‌های جدی انتقال پایتخت سیاسی کشور است، تصریح کرد: باید از همین الان برای ده‌ها سال بعد برنامه‌ریزی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار