برای اولین بار در كشور توسط بهزیستی استان مرکزی

دوره آموزشی توسعه برنامه های هنر درمانی در استان مرکزی برگزار شد

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: دوره آموزشی توسعه و تقویت برنامه های هنر درمانی برای اولین بار در کشور در مراکز تونبخشی استان مرکزی برگزار شد.

کد مطلب: ۴۴۵۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، رفیعی در این دوره آموزشی افزود: این دوره به منظور ایجاد فرایندی پویا و هدف گرا در جهت ارتقا سطح عملكردی گروه هدف و توانمندسازی این عزیزان ویژه معلولین ذهنی زیر و بالای 14 سال برگزار شده است.
وی ادامه داد: ابزارهای مختلف هنری و ارتباط آن با عواطف انسانی، هنر و بهداشت روانی، زبان نمادین هنر و ارتباط آن با تصویر ذهنی، هنر و رشد ارتباطات بین فردی، فرایند فعالیت خلاقه گروه و رشد ارتباطات میان فردی و فرایند فعالیت خلاقه هنری و توانبخشی فردی و اجتماعی و روش های خلاقه در تولید اثر هنری از عناوین دوره آموزشی بود.
کارشناس توانبخشی استان مرکزی نیز گفت: طبق برنامه، مربیان با مباحث پایه و تئوریک آموزش هنر تجسمی برای توانجویان ذهنی آشنا شده و ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون تجربیات خود در این زمینه از طریق دیدن فیلم ها و مستندات به نمایش درآمده با شیوه عملی کار آشنا شدند.
طاهره صفایی افزود: آنالیز عملی آثار تجسمی به نمایش درآمده و روش های ساده و قابل اجرا نمودن آثار تجسمی بخشی دیگر از این کارگاه بود.
وی ادامه داد: فرم آزمون شناخت توانائی ترسیمی به مربیان کمک خواهد کرد که بتوانند توانجویان خود را از نظر سطح توانائی ترسیمی برای تولید آثار هنری، سطح بندی نموده و شیوه کار و روش های هنری مناسب هر توانجو را با توجه به توانایی فرد انتخاب و به اجرا درآورند.
این دوره به مدت دو روز با حضور كارشناس و مربیان هنری مراكز روزانه در بهزیستی استان مركزی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار