استاندار زنجان:

نرخ بیکاری شهری استان زنجان 8.6 درصد است

در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال که به ریاست استاندار زنجان تشکیل شد، فتحی فرماندار خدابنده گزارشی از وضعیت اشتغال در شهرستان خدابنده ارائه نمود و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به بیان میزان تسهیلات ارائه شده صندوق از زمان تشکیل تا سالجاری پرداخت.

کد مطلب: ۴۴۵۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، "جمشید انصاری" در این جلسه وضعیت اشتغال در شهرستان خدابنده را مطلوب و بالاتر از میانگین استان دانست و اظهار داشت: نرخ بیکاری شهری در خدابنده کمتر از 7 درصد است درحالیکه متوسط نرخ بیکاری شهری در استان زنجان حدود 8.6 درصد می باشد .

وی در نرخ بیکاری روستایی وضعیت استان زنجان و شهرستان خدابنده را قابل قبول اعلام نمود و گفت: نرخ بیکاری روستایی در کشور 7.4 درصد است ولی این رقم در استان زنجان بطور متوسط 3.2 درصد می باشد .

استاندار زنجان افزود: برای نرخ بیکاری کمتر از 5 درصد نیازی به اجرای برنامه های ضربتی و خاص وجود ندارد و با برنامه ریزی در روند عادی نیز می توان این میزان را کاهش داد .

مقام عالی استان از فرماندار خدابنده خواست تا با همکاری دستگاههای اجرایی شهرستان بویژه جهاد کشاورزی، برنامه مشخصی برای اشتغال در شهرستان خدابنده ارائه نمایند و با ایجاد مشاغل جدید در روستاها، نرخ بیکاری روستایی را تقلیل بخشند .

انصاری از آمادگی دستگاههای حمایتی از قبیل صندوق کارآفرینی امید، فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای ارائه آموزش ها و تسهیلات لازم بویژه در روستاها خبر داد و خاطرنشان کرد: باید مشاغل خانگی (هم در حوزه صنایع دستی و هم در حوزه کشاورزی) که بازار کار مشخصی دارند شناسایی شوند و با هدفگذاری مشخص بویژه در روستاها از این مشاغل حمایت های لازم انجام پذیرد .

وی بر توسعه خدمات فنی متناسب با شیوه های مدرن زندگی و تولید در مراکز دهستان ها و بخش ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از ادوات کشاورزی پیشرفته، توسعه گازرسانی به روستاها و استفاده از لوازم فنی در جوامع امروزی،ضرورت ارائه خدمات فنی و رفع مشکلات را اجتناب ناپذیر نموده و با ارائه این خدمات در دهستان و بخش ها می توان از مراجعات روستاییان به شهرها برای استفاده از این خدمات جلوگیری نمود

استاندار زنجان در ادامه به محدودیت های موجود در ارائه ظرفیت های جدید آبی و توسعه زراعت اشاره نمود و اظهار داشت: حتی با آغاز بهره برداری از سد تالوار نیز برای استفاده از پایاب ها باید با برنامه ریزی دقیق پیش برویم .

انصاری از دستگاهها و موسسات حمایتی خواست تا در توسعه اشتغال در شهرستان خدابنده همکاری داشته باشند و تاکید نمود: جهاد کشاورزی در توسعه باغات و کشت گلخانه ای در این شهرستان برنامه ریزی لازم ا انجام دهد .

انصاری رئیس کارگروه اشتغال استان به افزایش قابل توجه حجم تسهیلات اعطایی از سوی صندوق توسعه کارآفرینی امید اشاره نمود و اظهار داشت: در طول دو سال اخیر با تغییر رویکرد در ارائه تسهیلات این صندوق، بصورت موثرتری در ایجاد اشتغال گام برداشته شده است .

مقام عالی استان تقویت منابع و امکانات این صندوق در سراسر کشور را یکی از سیاستهای دولت عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد با ورود صندوق توسعه کارآفرینی امید به حوزه های جدید، شاهد توسعه اشتغال بویژه در کسب و کارهای زود بازده باشیم .

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که با ادغام تمامی صندوق های توسعه کارآفرینی در کشور، یک بانک مرتبط با مسائل کسب و کارهای خٌرد در کشور ایجاد شود تا بتواند منابع و اعتبارات بیشتری جذب نماید .

انصاری در پاسخ به سوال مدیرکل جهادکشاورزی استان مبنی بر کاهش تسهیلات ارائه شده از سوی صندوق توسعه کارآفرینی در حوزه کشاورزی اظهار داشت: بیشترین تسهیلات صندوق توسعه کارآفرینی در مناطق شهری و به فعالیت های متناسب با زمینه کاری صندوق از قبیل: مشاغل خانگی اختصاص یافته و در مناطق روستایی تنها در بخش خدمات به ارائه تسهیلات پرداخته که بخش قابل توجهی از فعالیتهای کشاورزی در قالب پشتیبان های خدماتی به دریافت تسهیلات پرداخته اند .

در ادامه این جلسه وفایی مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید ارائه تسهیلات این صندوق را در 3 حوزه عنوان نمود و گفت: تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف 100 میلیون ریال با بازپرداخت 36 ماهه، تسهیلات خود اشتغالی تا سقف 300 میلیون ریال با بازپرداخت 60 ماهه و تسهیلات کارآفرینی و کارفرمایی برای کارگاه های کمتر از 10 نفر نیروی کار تا سقف هزار میلیون ریال با بازپرداخت 60 ماهه از جمله تسهیلات ارائه شده صندوق از سال 85 تاکنون بوده است .

ناصر وفایی با اشاره به اینکه صندوق توسعه کارآفرینی امید از سال 85 تا 9 ماهه نخست سالجاری به 9هزار و 828 نفر با اعتبار حدود 88 میلیارد تومان، تسهیلات پرداخت نموده است، خاطرنشان کرد: درسالجاری 63درصد تسهیلات در حوزه خدمات، 20 درصد در حوزه صنعت و 17 درصد در حوزه کشاورزی ارائه شده است .

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید با بیان این مطلب که در 9 ماهه ابتدای سالجاری با پرداخت 165 میلیارد ریال، 80 درصد منابع در سراسر استان جذب شده است، افزود: صندوق توسعه کارآفرینی امید از سال 90 تاکنون با پرداخت 11.200 میلیون تومان تسهیلات به 23 طرح شرکت های دانش بنیان، زمینه اشتغال 70 نفر را فراهم نموده است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار