باقرزاده به پانا خبر داد

ارائه خدمات و آموزش به بزرگسالان با نیازهای ویژه

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: با هماهنگی های ایجاد شده بین سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان استثنایی کشور مقرر شده است تا به بزرگسالان با نیازهای ویژه ارائه خدمات دهیم.

کد مطلب: ۴۴۴۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

علی باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که سازمان نهضت سوادآموزی برای بزرگسالانی که نیازهای ویژه دارند، چه خدماتی ارائه می دهد؟ گفت: افراد بالای سن 10 سال که با مشکلات و نیازهای جسمی مواجه هستند و یا نتوانستند در مدرسه حضور پیدا کنند، از سازمان نهضت سوادآموزی خدمات می گیرند.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات به این افراد هزینه بیشتری نسبت به افراد عادی دریافت می کنیم. درباره افرادی که نابینا هستند، 2 برابر هزینه می کنیم.
باقرزاده بیان کرد: برای آموزش افرادی که معلولیت جسمی دارند، مبلغی به آموزش دهنده و خود فرد برای ایاب و ذهاب او و رفتن به کلاس آموزشی می دهیم.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد: به مربیانی که به این افراد آموزش می دهند نیز 15 درصد ارائه خدمات داریم. این افراد می توانند از بین افرادی که در رشته خاص تحصیل کرده اند انتخاب شوند.
وی خاطرنشان کرد: با سازمان استثنایی کشور و با آقای قدمی هماهنگی کرده ایم به آن دسته از افرادی که دارای نیازهای ویژه هستند و به نوعی دیرآموز هستند، یا از تحصیل بازمانده اند و نتوانستند در سیستم آموزش رسمی ادامه تحصیل بدهند، آموزش دهیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اکنون معاونین آموزشی سازمان استثنایی کشور و سازمان نهضت سوادآموزی کارگروهی تشکیل داده اند که محتوای خاصی را تولید کنند و زمان آموزش این افراد را به بیش از 400 ساعت که برای افراد عادی است، برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار