معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد:

جذب 34 در صدی اولیای بی سواد دانش آموزان استان در کلاسهای سواد آموزی

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان از جذب 34 در صدی اولیای بیسواد دانش آموزان استان در کلاسهای سواد آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۳۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، در این مراسم محمد رضا نجفی، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان از تحت پوشش بودن 98 در صد حجم ابلاغی جذب بیسوادی برای حضور در کلاسهای سواد آموزی خبرداد و گفت : امسال وزارت آموزش و پرورش، حجم ابلاغی جذب برای کلاسهای سواد آموزی در استان آذربایجان غربی را 39 هزار اعلام کرده بود که با تلاش همکاران ساعی و تلاشگر توانسته ایم، تاکنون 37 هزار نفر را جذب کنیم.

نجفی با اعلام جذب 34 در صدی اولیای بیسواد دانش آموزان مدارس تابعه استان در کلاسهای سواد آموزی تصریح کرد: استان آذر بایجان غربی برای رسیدن به شاخصه های توسعه پایدار نسبت به میانگین کشوری نیاز به تلاش مضاعف دارد که در حوزه سواد آموزی توجه و عنایت ویژه ای را می طلبد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با دعوت از سایر دستگاههای اجرایی استان برای مساعدت در حوزه سواد آموزی و آموزش افراد بیسواد، سواد آموزی را یک مقوله جمعی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: در سطح استان میزان با سوادی در بین افراد سنین 49-10 سال به 92 درصد رسیده است که این آمار در بین سنین جمعیت 6 سال به بالا بیش از 82 درصد می باشد .

در ادامه مراسم تعدادی از مدیران مدارس نواحی دوگانه آموزش و پرورش شهرستان ارومیه و آموزش دهندگان سواد آموزی که در جذب و نگهداشت افراد بیسواد و آموزش سواد ، تلاش زیادی کرده بودند با اهدای لوح و هدایا مورد تجلیل قرار گرفتند.

این مراسم با اجرای چند برنامه شاد و متنوع از قبیل سرود دانش آموزی با عنوان قلم و اجرای موسیقی سنتی توسط عاشیق مولود همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار