آثار اخوان ثالث در فرهنگ سرای اندیشه بررسی می شود

کتابخانه فرهنگ سرای اندیشه هفتاد و هشتمین نشست راویان اندیشه را دوشنبه 7 دی ماه با بررسی آثار شاعر معاصر مهدی اخوان ثالث برگزار می کند.

کد مطلب: ۴۴۱۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، مهدی اخوان ثالث با نام مستعار ( م - امید )، در سال 1307 هجری شمسی در مشهد قدم به عرصهء هستی نهاد. او ذوق و مایه شعری را از مادرش به ارث برد و گاهگاه اشعاری به شیوه شاعران متقدم و بخصوص شاعران خراسانی می سرود.

اخوان ثالث پس از زمان کوتاهی در سرودن قصیده به سبک متین خراسانی و مثنوی و غزل شهرتی پیدا کرد و نخستین مجموعه شعرش با عنوان "ارغنون" منتشر شد و چیره دستی وی در انواع شعر کلاسیک آشکار گردید.

با انتشار مجموعه دوم اشعارش: "زمستان" در سال 1334 قدرت شاعری امید بیش از پیش بر همگان روشن شد. در این مجموعه گرایش او به شیوه "پیشنهادی نیما" و نوآوری آشکارتر می شود. در مجموعه "آخر شاهنامه" که در سال 1337 شمسی منتشر شده است و مجموعه "ازین اوستا" که در سال 1344 شمسی نشر یافته می توان نمونه های کامل شعر امید را در آنها یافت.

از این رو کتابخانه فرهنگ سرای اندیشه در هفتاد و هشتمین نشست راویان اندیشه قصد دارد به بررسی آثار و زندگینامه مهدی اخوان ثالث با حضور محمد بقایی (ماکان) و اساتید برجسته حوزه ادبیات بپردازد.

لازم به یادآوریست این برنامه روز دوشنبه 7 دی ماه ساعت 16 در سالن اجتماعات فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان برگزار و حضور برای عموم آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار