حضور موسی بیدج در محفل «اتفاق ترانه»

در هفتمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه»، شنبه پنجم دی‌ماه، موسی بیدج، شاعر، نویسنده و مترجم نام‌آشنا به معرفی کتاب می‌پردازد.

کد مطلب: ۴۳۸۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، در هفتمین برنامه از سلسله برنامه‌های «اتفاق ترانه» که شنبه پنجم دی‌ماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می شود، موسی بیدج به معرفی تازه‌ترین آثار خود خواهد پرداخت.

در این نشست ماهانه، این مترجم به معرفی کتاب «بلقیس وعاشقانه‌های دیگر» گزیده‌ای از شعرهای نزار قبانی و «بدوی سرخ پوست» گزیده‌ای از شعرهای محمد الماغوط خواهد پرداخت.

کتاب «بلقیس و عاشقانه‌های دیگر» حاوی 15 عنوان شعر است که از بین 20 کتاب شعر نزار قبانی انتخاب شده است. این کتاب که به تازگی چاپ ششم آن به بازار آمده از سوی انتشارات ثالث عرضه شده است. «بدوی سرخ پوست»، عنوان اثر دومی است که از سوی بیدج به مخاطبان «اتفاق ترانه» معرفی می‌شود.

این کتاب حاوی شعرهایی از محمد الماغوط، شاعر سوری و پایه‌گذار شعر سپید در جهان عرب، با تم اجتماعی و طنز است که به تازگی از سوی انتشارات نگاه منتشر شده است.

بیدج تا کنون موفق به تالیف و ترجمه 50 عنوان کتاب شده که از این بین 10 اثر او در کشورهای لبنان و کویت منتشر شده است. «عیسی پسر انسان»، «دیوانه»، «شعرهایی که در کوچه می‌دوند»، «آسمان زعفرانی» و «عاشق ناشی» نمونه‌هایی از تالیفات و ترجمه‌های او است.

این برنامه با اجرای علیرضا بدیع از بخش‌های دیگری نیز تشکیل شده است که شعرخوانی شاعران، اجرای زنده موسیقی توسط بهرام پاییز، سخنرانی دکتر سیدعبدالحمید ضیایی، شاعر و استاد فلسفه پیرامون زیباشناسی شعر از آن جمله است. در این مراسم همچنین شاهد رونمایی قطعه موسیقی «وحدت» از تولیدات جدید مرکز موسیقی خواهیم بود.

هفتمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه پنجم دی‌ماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار