امام جمعه موقت کرمان:

تونل انتقال آب خدمتی بزرگ و حاصل همدلی و تعامل مسئولین استانی است

امام جمعه موقت کرمان گفت: تونل انتقال آب به طول 38 کیلومتر احداث می شود که بلندترین تونل انتقال آب در خاورمیانه بوده و آب را از سد شهیدان امیر تیموری (صفارود) در شهرستان رابر استان کرمان به مرکز استان منتقل می کند.

کد مطلب: ۴۳۸۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه کرمان با بیان اینکه جامعه ما به وحدت و آرامش نیاز دارد افزود: اطراف ما فتنه هایی است که نباید زمینه فتنه برای فتنه گران فراهم شود.
وی آحاد جامعه را به وحدت، همدلی و وفاق دعوت و اظهار کرد: ملت ما بصیر و آگاه هستند و با بصیرت و مشورت، نمایندگان خود را انتخاب می کنند.
خطیب جمعه کرمان گفت: از داوطلبان مجلس نیز انتظار داریم، قوانین و مصلحت کشور و نظام را مد نظر قرار دهند تا انتخابات با همدلی و مواردی که مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، برگزار شود.
وی به آغاز بکار ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره و بیان کرد: ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان از دیروز (پنجشنبه 26 آذر) آغاز شد و نام نویسی داوطلبان نامزدی در مجلس شورای اسلامی نیز از فردا شنبه آغاز می شود.
حجت الاسلام عرب پور در بخش دیگری از سخنان خود به کشتار شیعیان نیجریه و پاچنار پاکستان در روزهای آخر ماه صفر اشاره کرد و افزود: اقدامات وحشتناکی از سوی یک مثلث فتنه که در یک ضلع آن استکبار جهانی شامل آمریکا و اسرائیل با نقشه ها و تحریک هاست صورت گرفت.
وی گفت: برخی از کشورهای اسلامی مانند عربستان و قطر در ضلع دیگر این مثلث فتنه با حمایت های مالی و در ضلع دیگر نیز گروه های تروریستی قرار دارند.
وی اظهار کرد: حمله به جلسات شیعیان و قتل عام مردم مسلمان از جمله اقدامات وحشیانه این گروه هاست.
امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: حدود 60 تا 70 درصد مردم نیجریه مسلمان و هفت درصد نیز شیعه هستند و مردم نیجریه در آئین عزاداری پایان ماه صفر همچون سایر ملت مسلمان شرکت کرده بودند.
وی گفت: ظاهرا مسئول ارتش نیجریه با کاروانش از کنار جمعیت شرکت کننده در این آئین عبور می کرده و دقایقی به دلیل ازدحام جمعیت معطل می شود که دستور حمله می دهد و روحانی برجسته نیجریه شیخ زکزاکی که از شاگردان امام راحل بوده نیز مورد حمله قرار می گیرد.
حجت الاسلام عرب پور افزود: ارتش نیجریه جنازه های حدود 300 شهید این واقعه را تحویل نمی دهد.
وی تاکید کرد: افرادی که خود را مدعی حقوق بشر می دانند و به محض اینکه در جایی تیراندازی می شود آن عمل را محکوم می کنند امروز در حادثه نیجریه هم خودشان و هم رسانه هایشان سکوت مرگباری دارند.
امام جمعه موقت کرمان از دولت جمهوری اسلامی ایران خواست همانطور که تاکنون پیگیری کرده همچنان از مظلومیت شیعیان نیجریه دفاع کند.
وی همچنین به شروع حفاری طولانی ترین تونل انتقال آب خاورمیانه در کرمان اشاره کرد و گفت: این تونل به طول 38 کیلومتر احداث می شود و آب را از سد شهیدان امیر تیموری (صفارود) در شهرستان رابر استان کرمان به مرکز استان منتقل می کند.
حجت الاسلام عرب پور ادامه داد: حفر این تونل اهمیت زیادی دارد زیرا آب از قسمت جنوبی به شمالی انتقال پیدا می کند و اگر قرار بود با پمپاژ این کار انجام شود هزینه زیادی داشت.
وی با اشاره به اینکه کارگاه قرارگاه خاتم الانبیاء کار اجرایی عملیات حفر تونل انتقال آب را در کرمان بر عهده دارد اظهار کرد: اگر قرار بود این تونل با اعتبارات دولتی انجام شود باید تمام پروژه های دیگر دولت تعطیل می شدند.
وی گفت: ارتباطات استاندار کرمان با قرارگاه خاتم النبیاء موجب پذیرفتن حفاری این تونل توسط این قرارگاه شد.
خطیب جمعه کرمان بیان کرد: این خدمت بزرگ، حاصل همدلی و تعاملی است که استاندار کرمان با قرارگاه خاتم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگران داشته است.
وی با گرامی داشت حادثه 24 آذر در مسجد امام کرمان ادامه داد: مردم کرمان بعد از عاشورا برای برگزاری آئین هفتمین روز شهید توکلی در این مسجد تجمع کرده بودند که ماموران شاه با مردم درگیر شدند.
حجت الاسلام عرب پور گفت: دادبین، نامجو، مهدوی و حسینی در حادثه 24 آذر مسجد امام شهید و برخی دیگر مجروح شدند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح افزود: وی از اساتید دانشگاه و مدرسان حوزه بود که هنگام ورود به دانشگاه به دست گروهک فرقان به شهادت رسید و این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد که نامگذاری به جا و به حقی است.
امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: رژیم پهلوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش می کرد فاصله عمیقی را بین روحانیت و دانشگاهیان ایجاد کند.
وی گفت: رژیم پهلوی تلاش داشت حوزویان را به عنوان افرادی مرتجع و دانشگاهیان را با افکاری فرنگ مآبانه معرفی کند که این فاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور روحانیون در دانشگاه ها و اساتید دانشگاه در حوزه های علمیه برطرف شد.
وی اظهار کرد: ضرورت داشت علوم روز دینی و اعتقادی و علوم انسانی با هم مرتبط شوند و این موجب تربیت انسانهایی وارسته، متخصص و متعهد شد.
حجت الاسلام عرب پور همچنین گفت: هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در سن 29 سالگی در سال 260 هجری قمری توسط معتمد عباسی است.
وی افزود: امام عسکری (ع) در دوران امامت خود زیر سخت ترین شکنجه ها و فشارهای سیاسی سه خلیفه عباسی قرار گرفت و این سه خلیفه به دلیل توسعه شیعه، قطع ارتباط امام به عنوان محور تشیع با مردم و آگاهی از اینکه این امام همام پدر بزرگوار امام زمان (عج) هستند تلاش داشتند امام را زیر نظر و فشار قرار بدهند.
وی بیان کرد: سه خلیفه عباسی می خواستند امام زمان (عج) متولد نشود اما خواست خدا بر همه خواست ها غلبه کرد و ایشان متولد شد و امام عسکری (ع) به شیعیان محرم شان شناساندند.
امام جمعه موقت کرمان گفت: نهم ربیع الاول بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) آغاز امامت امام زمان (عج) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار