شهروندان مراقب یخ زدگی كنتورهای آب باشند

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان همدان گفت: شهروندان مراقب یخ زدگی كنتورهای آب باشند.

کد مطلب: ۴۳۴۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش پانا از استان همدان، سید‌هادی حسینی بیدار ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به كاهش ۱۱ درجه‌ای هوای همدان لازم است با به كاربردن راهكارهایی از یخ‌زدگی كنتورهای آب جلوگیری كرد.
وی ضمن اشاره به سرمای 11 درجه‌ای در استان عنوان كرد: به شهروندانی كه دارای لوله كشی بیرون از خانه هستند توصیه می‌شود تا در صورت استفاده نكردن از شیر آب آن را كامل تخلیه كنند در غیر این صورت آن را با پشم شیشه بپوشانند.
وی اظهار كرد: عایق كردن كنتور به وسیله خاك اره، پشم شیشه، گونی، موكت و سایر الیاف مصنوعی در محفظه كنتور و عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله راهكار‌های پیشگیری از این یخ‌زدگی است.
وی ادامه داد: لوله‌های خارج از ساختمان كه رو كار شده است، باید در عمق ۵۰ تا ۸۰ سانتیمتری كار شود تا دچار یخ‌زدگی نشود.
مدیر عامل شركت آب و فاضلاب استان همدان افزود: بستن شیرهای غیرقابل استفاده منازل و تخلیه آب داخل این شیرها نیز می‌تواند در عدم یخ‌زدگی كنتورها كمك كند.
حسینی بیدار گفت: مشتركان باید در صورت یخ‌‌زدگی كنتور از ریختن آب جوش یا حرارت مستقیم خودداری كنند، چراكه انجام این كار سبب از بین رفتن كنتور و بروز خسارات بیشتر به تأسیسات می‌شود. وی افزود: در چنین مواقعی بهتر است افراد با صبر و حوصله و استفاده از حرارت غیرمستقیم و كم‌، نظیر بهره‌‌گیری از شعله خفیف از راه دور و نیز سشوار، یخ‌‌زدگی كنتور آب آشامیدنی را برطرف كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار