مدیر جهاد کشاورزی تکاب خبر داد:

کشت گندم دیم در 28 هزار هکتار از اراضی تکاب

مدیر جهاد کشاورزی تکاب از کشت گندم دیم در 28 هزار هکتار از اراضی تکاب خبر داد و گفت: تکاب بیشترین سطح زیر کشت گندم پاییزه آذربایجان غربی را به خود اختصاص داد.

کد مطلب: ۴۳۰۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی ، محسن طاهری اظهار داشت: سال زراعی جاری که از مهر ماه امسال آغاز شده است و تا مهر ماه سال آینده ادامه دارد در تلاش برای بهبود و ارتقای سطح کیفی محصولات زراعی و باغی هستیم.


وی با بیان اینکه امسال در کشت پاییزه نیز این امر مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است، تصریح کرد: سال زراعی جاری در 28 هزار هکتار از اراضی تکاب گندم به صورت دیم کشت شده است که در این میان شهرستان تکاب بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.


مدیر جهاد کشاورزی تکاب با بیان اینکه از ابتدای کشت پاییزه آموزش‌های ترویجی و خدماتی در راستای بهبود سطح کیفی تولیدات ارائه شده است، از توزیع کود شیمیایی در بین کشاورزان خبر داد و افزود: امسال 600 تن انواع کود در بین کشاورزان تکاب توزیع شده است.
این مسئول با بیان اینکه گندم تولیدی شهرستان تکاب یکی از مرغوب‌ترین گندم‌های تولیدی استان است، از وجود آب و هوای مناسب این شهرستان در تمام فصول سال را دلیل بالا بودن کیفیت محصولات تولیدی عنوان کرد.


طاهری با بیان اینکه در سال‌های اخیر به منظور تولید گندم با کیفیت، جهاد کشاورزی اقدام به توزیع بذر مادری در زمان کشت می‌کند، خاطرنشان کرد: به منظور تولید گندم با کیفیت، امسال 433 تن بذر مادری و گواهی شده در بین زارعان این شهرستان توزیع شده است.
وی به بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه در این زمینه فرهنگسازی لازم انجام می‌گیرد، اظهار داشت: امسال 19 هزار هکتار از اراضی تکاب زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار