فرمانده انتظامی مهاباد خبر داد:

کشف بیش از 10 هزار عدد قرص غیرمجاز قاچاق در مهاباد

فرمانده انتظامی مهاباد از کشف 10 هزار و 665 عدد انواع داروی غیرمجاز قاچاق در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۴۳۰۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی ، فتاح بابانژاد گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در این شهرستان در امر تهیه و توزیع داروی قاچاق غیرمجاز فعالیت گسترده‌ای دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.


وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس محل فعالیت متهم شناسایی شد، مأموران پلیس پس از اخذ مجوز قضایی طی عملیاتی غافلگیرانه در بازرسی از مخفیگاه مذکور 10 هزار و 665 عدد انواع داروی قاچاق کشف کردند.


فرمانده انتظامی مهاباد گفت: برابر اعلام کارشناسی ارزش ریالی داروهای قاچاق کشف شده از مخفیگاه این متهم 170 میلیون ریال برآورد شده‌است.


بابانژاد خاطرنشان کرد: در این راستا سه متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه داروهای غیرمجاز قاچاق برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.


وی از شهروندان مهابادی درخواست کرد: از خرید هر نوع داروی غیرمجاز پرهیز کرده و داروی مورد نظر خود را با تجویز پزشک و فقط از داروخانه‌های معتبر خریداری کنند.


این مسئول انتظامی به عوامل افزایش مصرف داروی غیرمجاز در جامعه اشاره کرد و گفت: تبلیغات، ناآگاهی، مسائل فرهنگی و باور مصرف‌کنندگان به بهتر بودن کالای خارجی می‌تواند به افزایش قاچاق دارو دامن زده و به سلامت عمومی و اقتصاد جامعه صدمات جبران ناپذیری وارد کند.


بابانژاد ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم که تحت تاثیر تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت مبنی بر خرید فرآورده‌های دارویی و مکمل‌های غذایی قرار نگیرند، زیرا داروهای تبلیغاتی به هیچ عنوان مورد تأیید وزرات بهداشت کشور نیست.


وی در خصوص قاچاق داروی غیرمجاز تصریح کرد: قاچاق دارو معضلی است که در صورت عدم برخورد و مقابله با آن، آثار ناگواری به دنبال خواهد داشت که مهم‌ترین آنها، تهدید سلامت مردم است که از دست دادن آن هرگز قابل جبران نخواهد بود.


این مسئول انتظامی، افزایش تولید دارو و همچنین بالا رفتن میزان کیفیت داروهای تولید شده در کشور را مهم‌ترین راهکار برای مقابله با قاچاق داروی غیرمجاز در کشور عنوان کرد.


بابانژاد به شهروندان توصیه کرد: برای اینکه از تقلبی و یا اصالت یک دارو مطمئن شوید کد کالای خریداری شده را در نرم‌افزاری که روی تلفن همراه دارید وارد کرده و از اصالت آن مطمئن شوید.


وی با اشاره به قانون جدید مبارزه با قاچاق دارو در کشور و تشدید برخورد با قاچاقچیان داروی غیرمجاز خاطرنشان کرد: امید است مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم همکاری لازم را در راستای ریشه‌کن کردن قاچاق دارو در استان با ماموران انتظامی انجام دهند.


این مسئول، یکی از موثرترین راهکارها برای کاهش مصرف داروهای غیرمجاز را افزایش آگاهی‌های عمومی و آموزش به مردم عنوان کرد و گفت: این امر باید با همکاری علوم پزشکی استان و همچنین رسانه ملی صورت بگیرد.


براساس اعلام وزرات بهداشت هیچ داروی تبلیغی از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای دارای مجوز نبوده و تبلیغات دروغین این شبکه‌ها صرفاً به منظور فروش داروهای غیرمجاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار