نقش رهبری آموزشی – تربیتی در مدارس امروز

معاون آمو.زش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران معیار مهم و شاید مهم ترین ضابطه برای قضاوت کیفیت رهبر آموزشی این است که آیا این عمل سبب بروز و شکوفائی یا رکود خلاقیت و ابتکار است. رهبری آموزشی عبارت از یاری و مدد به بهبود کار آموزشی است و هر عملی که بتواند معلم را یک گام پیش تر ببرد.

کد مطلب: ۴۲۹۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ،حمیدی معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش هدایت و رهبری آموزشی مدیران منطقه 14 ْآموزش و پرورش شهر تهران گفت : هدایت و رهبری آموزشی محدود به فردی که عنوان مدیر دارد، نیست و هریک از کارکنان آموزشگاه می‌تواند معلم‌ها را در ایجاد و آماده ساختن وضع بهتری جهت یادگیری دانش آموزها یاری نماید.
معیار مهم و شاید مهم ترین ضابطه برای قضاوت کیفیت رهبر آموزشی این است که آیا این عمل سبب بروز و شکوفائی یا رکود خلاقیت و ابتکار است. رهبری آموزشی عبارت از یاری و مدد به بهبود کار آموزشی است و هر عملی که بتواند معلم را یک گام پیش تر ببرد.
معاون آموزش ابتدایی ادراه كل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه عنوان كرد: رهبری آموزشی عبارت از یاری و کمک به ایجاد فرصت‌های بهتر برای آموختن و آموزاندن است. كه وظایف او هدایت و راهنمائی، آسان نمودن امور آموزشی، برقراری ارتباط و تفاهم ، شناخت دشواری‌ها ،به‌کارگیری روش‌های تازه ،رفع نگرانی‌ها ،انجام کارهای گروهی می باشد. بنابراین مدیریت باید فرآیند مدار و با نگرشی سیستمی و اقتضائی باشد یعنی در هر شرایط و احوال، مقتضای شرایط عمل نماید.

حمید گفت :مهمترین وظایف مدیران در نقش رهبری ایجاد انگیزه در كاركنان محیط آموزشی به منظور بالا بردن اثر بخشی كار و عملكرد آنها و همچنین ایجاد شرایطی كه كاركنان به قبول مسئولیت تشویق شوند و در قبال عواقب آن پاسخگو باشند

به طوری كه نظارت و سرپرستی فعالیت های آنان از سوی مدیر به حداقل كاهش یابد .وسعت و تنوع وظایف مدیران آموزشی ضرورت بكارگیری مدیرانی خلاق را در سازمان زنده و پویای آموزش و پرورش آشكار می سازد .

مدیرانی كه همواره دغدغه بهتر شدن را در فراخنای سینه خود داشته و به روزمرگی كه مرگ خلاقیت هاست نه گفته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار