کارشناس تغذیه دلیجان در گفت و گو با پانا:

همه افراد جامعه باید از هرم غذایی استفاده کنند

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت مرکزی شهرستان دلیجان گفت: همه افراد جامعه چه دیابتی و چه غیر دیابتی باید از هرم غذایی استفاده کنند.

کد مطلب: ۴۲۹۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

اللهی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: این هرم یک طرح کلی از الگوی غذایی روزانه شامل تمام مواردی است که در یک شبانه روز مورد نیاز انسان است، به این ترتیب که در قاعده هرم موادی قرار دارد که نیاز بدن به آنها بیشتر است.
وی ادامه داد:این هرم شامل غلات است، در کشور ما نان و غلات قوت غالب مردم می باشد به طوری که بخش اصلی انرژی روزانه خود را از نان و غلات تامین می کنند و این گروه شامل گندم، جو، برنج، ماکارونی، رشته آش و ... است.
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت مرکزی شهرستان دلیجان اظهار داشت: گروهای بعدی شامل میوه‌ها و سبزیجات، گوشت‌، حبوبات‌ و مغزها و گروه شیر و لبنیات است .
اللهی بیان کرد: مقیاس‌ سنجش‌ مقدار مورد نیاز موادغذایی‌ سهم یا واحد می‌باشد، كه‌ دارای‌ اندازة‌ تعریف‌ شده‌ است.
وی ابراز داشت: گروه چربی ها، نمک، روغن ها، قندهای ساده، شیرینی و شکلات هستند که بخش بسیار کوچکی را نسبت به سایر گروه ها اشغال می کنند و نشان دهنده این است که آنها را به مقدار کم باید مصرف نمود .
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت مرکزی شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: دانستن مقدار مصرف توصیه شده روزانه هر گروه و اینکه هر واحد این گروه شامل چه مواد غذایی می شود حائز اهمیت است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار