باحضور رئیس ستاد اقامه نماز کشوربرگزار شد

همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز در مدارس

همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز در مدارس با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، در تالار اجتماعات امام خامنه ای واقع در مجموعه فرهنگی- تفریحی فجر برگزار شد.

کد مطلب: ۴۲۷۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان، همایش یک روزه مدیران، مربیان و معاونان پرورشی، مشاوران، مراقبین سلامت و مربیان حلقه های صالحین آموزش وپرورش ناحیه 2اهواز با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، در تالار اجتماعات امام خامنه ای واقع در مجموعه فرهنگی- تفریحی فجر برگزار شد.

حجه الاسلام و المسلمین قرائتی در این همایش که روز گذشته دوم آذرماه نود چهار برگزار شد، با اشاره به لزوم ترویج نماز از مدارس ابتدایی گفت: باید با رفع موانع، نماز در بین دانش آموزان مدارس ابتدایی گسترش یابد و همه در نماز جماعت در کنار بچه ها شرکت کنند و هیچ کس از این موضوع خودداری نکند.
وی با بیان اینکه نجات انسان با رابطه معنونی با خدا امکان پذیر است، اظهار داشت داشت: نماز چون یاد خداست، انسان را از غفلت بیرون می آورد و رابطه معنوی انسان را با خدا بیشتر کرده و انسان را از انحطاط نجات می دهد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه آینده جامعه به دست بچه ها ساخته خواهد شد، ادامه داد: اگر بچه ها را نمازخوان کنیم نسل آنها نیز نمازخوان خواهند شد و از این طریق به ساخت جامعه ای خوب کمک کرده ایم.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر میلیون ها تحصیل کرده بیکار داریم، گفت: باید دانش آموزان و دانشجویان ما حرفه ای پرورش یابند، و مهارتی یاد بگیرد تا بتوانند بعد از فارغ التحصیلی از آن به نحو مطلوب استفاده نمایند، و از این طریق زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه فراهم گردد.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر لزوم تحصیل و مطالعه در جامعه اسلامی، گفت: در اسلام، فارغ التحصیل نداریم؛ و باید با مطالعه و تحقیق زمینه اجرای معارف اسلامی را در جامعه فراهم نماییم.
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه نماز اساس فعالیت های دینی و مذهبی در مدارس است، گفت: نباید نماز در حاشیه فعالیت های و برنامه های مدارس قرار گیرد، بلکه معلمان و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت، باید ضمن ترغیب و تشویق دانش آموزان به حضور در این فریضه الهی، زمینه ترویج فرهنگ نماز را در بین دانش آموزان فراهم نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ضمن بیان راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان، به تاثیر گفت وگو و نشست حضوری، فردی و چهره به چهره مدیران و مربیان مدارس با دانش آموزان اشاره کرد و گفت: گفت و گوی خصوصی برای ترویج نماز، فایده اش به مراتب خیلی بیشتر از سخنرانی عمومی است و تاثیر بیشتری بر دانش آموزان خواهد گذاشت.
در ادامه این مراسم رییس ستاد اقامه نماز کشور با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان در این همایش پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار