معاون دفتر مدیریت عملکرد وزارت دادگستری:

ایران در رتبه 136 شاخص های سازمان شفافیت بین المللی قرار دارد

معاون دفتر مدیریت عملکرد وزارت دادگستری گفت: رتبه ایران بر اساس شاخص های سازمان شفافیت بین المللی موسوم به تی – آی در بین 178 کشور جهان 136 است.

کد مطلب: ۴۲۷۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازاستان اردبیل، محمد حسن عصاری در نشستی با فرماندار مشگین شهر افزود: در این شاخص ها مواردی همچون فساد اداری ، مالی ، اختلاس ، رشوه گیری ، رشوه پذیری دستگاههای دولتی و قضایی ، خرید و فروش پست های دولتی ، فساد در میان سیاستمداران و موارد مشابه مد نظر قرار می گیرد.

وی گفت: هدف این سازمان که همه ساله اقدام به انتشار شاخص های مربوطه می کند ، تلاش برای مبارزه با انواع فساد ، کاهش میزان قاچاق و افزایش آگاهی عمومی جامعه است.

عصاری با بیان اینکه رتبه 136 به هیج وجه شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست هدف از سفر دوره ای خود به مناطق مرزی کشور را بررسی مشکلات و چالش های موجود و ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقای نظام سلامت اداری و کاهش پدیده قاچاق بیان کرد.

وی با بیان اینکه کاهش پدیده قاچاق موجب افزایش سلامت نظام اداری ، سلامت اقتصادی و ارتقای امنیت مرزنشینان می شود افزود: در این سفر قرار شد فرمانداران مناطق مرزی که حوزه استحفاظی آنها فاقد گمرک است زمینه ایجاد بازارچه های مرزی را بررسی و به مرکز اعلام کنند.

عصاری اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون پدیده قاچاق در استان اردبیل 11 درصد و در شهرستان مشگین شهر 15 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است.

گفتنی است:شهرستان مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار