گزارش پانا از جلسه شورای شهر-۵

ابتکار: افزایش بیماری‌ها به دلیل آلودگی هوا به اقتصاد کشور هزینه وارد می‌ کند

خبرگزاری پانا: دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: هزینه ‌های درمان مردم به دلیل گسترش آلودگی هوا افزایش پیدا کرده است و افزایش بیماری‌ها به دلیل آلودگی هوا به اقتصاد کشور هزینه وارد می‌ کند.

کد مطلب: ۴۲۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، معصومه ابتکار امروز در جلسه شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر مترو نبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک شهری تهران به صورت کامل قفل می ‌شد و آلودگی هوا نیز از وضعیت نامناسب‌تر برخوردار بود.

دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درخصوص اجرای طرح زوج و فرد از در منازل نیز گفت: با این طرح نفس تهران هرازگاهی تازه می ‌شود.
وی در ادامه با اشاره به 18 مصوبه شورای شهر در ارتباط با کاهش آلودگی هوای تهران خاطرنشان کرد: در15 جلسه تخصصی کمیته محیط زیست شورا برای سال جاری موضوعات مختلفی از جمله استاندارد سوخت، خودرو، گردوغبار، آلودگی هوا، موتورسیکلت‌ها و غیره مطرح و بررسی شده است.
ابتکار در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از نبود سوخت استاندارد به خودرو‌ها و اتوبوس ها گفت: متاسفانه گازوییل، بنزین و حتی گاز طبیعی از استاندارد مصوب دولت و برنامه طرح جامع کاهش آلودگی هوا فاصله دارد حتی در تولید خودرو نیز عقب ماندگی بسیاری داریم.
وی ادامه داد: مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت آزپست در شورا تصویب شد و از مجلس خواستیم تا بحث معاینه فنی را از 5سال به 2سال کاهش دهد.
دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر همچنین با اشاره به موتورسیکلت ‌ها نیز گفت: بیش از 2 و نیم میلیون موتورسیکلت در شهر تهران وجود دارد که آلودگی زیاد و معضلات متعددی را برای شهر ایجاد کرده است شورا پیشنهاد کرد تا از موتورسیکلتهای برقی یا هیبریدی استفاده کند.
وی در ادامه درخصوص وجود گازوئیل غیر استاندارد نیز اظهار داشت: پیشنهاد استفاده از اتوبوس‌های برقی و هیبریدی ارائه شده است.همچنین در بخش تاکسی رانی نیز به دلیل سهم قابل توجه در جابجایی مسافر خواستار تعویض کاتالیست‌ها شدیم ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از عدم خروج خودروهای فرسوده و مینی بوس‌ها تصریح کرد: پیشنهاد دادیم تا شماره گذاری جدید خودرو‌ها مبنی بر تامین پارکینگ باشد.
وی همچنین از عدم اجرای مصوبه طرح جامع کاهش آلودگی هوا توسط دولت انتقاد کرد و گفت: ‌اواخر سال 89 بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا به دولت پیشنهاد و به تصویب رسید اما عملا مصوبات آن اجرایی نشد و عقب ماندگی‌های زیادی در اجرای مصوبات آن وجود دارد.
ابتکار در ادامه به تحلیل و صحبت های پزشکان مبنی بر نگرانی از شیوع بیماری ها به دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: پزشکان از من بار‌ها درخواست کرده اند که این مساله را اعلام کنم و بگویم هزینه درمان مردم دراین بخش افزایش یافته است.
وی همچنین با اشاره به اینکه افزایش بیماری‌ها به دلیل آلودگی هوا به اقتصاد کشور هزینه وارد می‌ کند، اظهار داشت: در شرایط اقتصاد مقاومتی هستیم و دولت باید با اجرای مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوا اقدام کند.
به گزارش پانا، همچنین مهدی چمران- رئیس شورای شهر تهران با تایید اظهار نظر ابتکار خاطرنشان کرد: براساس اعلام دولت پالایشگاه ها موفق به تولید سوخت یورو 4 و 5 شده‌اند و قول داده‌اند تا درصد قابل توجه آن برای شهر تهران باشد البته امیدواریم خودرو‌ها نیز مطابق استاندارد تولید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار