گزارش پانا از جلسه شورای شهر-۱

تشکری هاشمی:مترو به فرودگاه مهرآباد تهران می رسد

خبرگزاری پانا:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته بخشی از خط چهار مترو از محدوده شهرک بیمه تا فرودگاه مهرآباد امتداد خواهد یافت.

کد مطلب: ۴۲۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سید جعفر تشکری هاشمی امروز ( سه شنبه) در جلسه شورای شهر تهران حضور یافت و از امتداد مترو به فرودگان مهرآباد خبر داد و گفت: ساخت ایستگاه مترو از فرودگاه ها امکانی است که در تمامی کشورهای دنیا مورد توجه قرار داده شده و ما نیز در برنامه های خود این موضوع را مدنظر قرار دادیم.
وی ادامه داد: صنعت واگن سازی در کشور مورد توجه قرار گرفته است و تهران و کشور ما امروز مجهز به کارخانه بزرگ واگن سازی است که می تواند هم به شهر تهران و هم به کل کشور خدمات ارائه دهد، اما امروز با فقر مالی که دچار شده نمی تواند ظرفیت و توان کامل خود را بروز دهد.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: بخش های مختلف مترو به خودکفایی رسیده است و هم اکنون در واگن سازی به 60 درصد خودکفایی، در تونل سازی به 100 درصد و در ساخت تجهیزات ایستگاهی به 70 درصد خودکفایی رسیده ایم.
تشکری هاشمی به 12 خط متروی مصوب شده در شورای شهر اشاره کرد و افزود: تاکنون تنها 7 خط به تصویب شورای عالی ترافیک رسیده که امیدواریم احداث خط 8 و چهار خط اکسپرس نیز به تصویب این شورا برسد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون در خط 6 مترو، پنج کیلومتر، در خط 7، یازده کیلومتر و در بخش جنوبی خط 3، دوازده کیلومتر بتون ریزی نهایی صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابراز کرد: در بخش شمالی خط 3 مترو نیز، 50 درصد عملیات توسعه خط که شامل انجام 100 درصد عملیات حفاری و اجرای سازه نگهبان است، به انجام رسیده و این مسیر هم اکنون در حال اجرای بتون ریزی نهایی است. به گفته وی اجرای تونل در مسیر 53 کیلومتری خط پرند نیز تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است.
تشکری هاشمی بیان کرد: آمار اعلام شده به 140 کیلومتر تونل ساخته شده افزوده نمی شود، اما به عنوان درصد پیشرفت کار باید لحاظ گردد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری توان ساخت سالانه 30 کیلومتر تونل مترو را دارد، تاکید کرد: اگر 4 دستگاه TBMمترو روزانه 20 متر تونل حفر کنند، مجموع آن به روزی 80 متر تونل خواهد رسید که 300 روز کاری آن در مجموع 24 کیلومتر تونل آماده بهره برداری را خواهد داشت که ما در این مورد نیازمند تامین منابع نیز هستیم.

وی در ادامه توضیح داد: خط یک مترو توسعه اصلی خود را در نیمه جنوبی تهران داشته است، همچنین عمده فعالیت خط 3 و خط 7 مترو نیز در نیمه جنوبی شهر انجام شده که این مساله نشان دهنده عنایت شورا و مدیریت شهری به جنوب تهران است.

تشکری در ادامه به تشریفات اداری در خصوص دریافت فاینانس خط 4 مترو اشاره کرد و اظهار داشت: در این راه یک‌هزار و 400 روز را از دست دادیم که جای آن دارد همکاران در بخش های مختلف دولت عنایت ویژه ای به این مساله کنند تا ما در فاینانس های خطوط بعدی مترو تشریفات اداری کمتری را طی کرده و زمان کوتاه تری را صرف کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش افزود: بخشی از هزینه های مترو به صورت متمرکز پرداخت می شود، به عنوان مثال گشایش LC، خرید واگن ها، بازپرداخت اقساط و سررسید فاینانس ها و... مستقیم از طرف شهرداری انجام می شود و شرکت مترو تنها هزینه پیمانکاران خود را از شهرداری دریافت می کند.

وی در ادامه اظهارات خود به هزینه پرداخت شده به مترو از سوی شهرداری تهران و دولت اشاره کرد و گفت: در سال 91 شهرداری تهران 694.6 میلیارد تومان به مترو پرداخت کرده که امیدواریم در مدت زمان باقیمانده از سال جاری نیز دولت هم مبلغ سهم خود را پرداخت کند. در سال 90 شهرداری تهران 729.8 میلیارد تومان و دولت 193.4 میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص دادند. مبلغ اختصاص داده شده از سوی شهرداری به مترو در سال 89، 803.8 میلیارد تومان و از سوی دولت در همین سال 215.7 میلیارد تومان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار