دیداربا خانواده سه شهید در شهر کرمان

استاندار کرمان با خانواده شهیدان قنادزاده کرمانی، طاهری زاده و ابراهیمی در منزلشان دیدار و گفتگو کرد.

کد مطلب: ۴۲۲۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان علیرضا رزم حسینی شامگاه پنجشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا، به اتفاق مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با خانواده شهیدان علی قنادزاده کرمانی، محمدجواد طاهری زاده و رسول ابراهیمی در منزلشان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: اگر همه مردم و اقشار جامعه در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس به صحنه نمی آمدند، انقلاب به پیروزی نمی رسید و نمی توانستیم در جنگ تحمیلی بر دشمن فائق شویم.

استاندار کرمان به تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی ایران در فاصله کمتر از دو سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اشاره کرد و افزود: وضعیت کشور و اوضاع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آن مقطع تاریخی وضعیت خاصی بود که باعث شده بود دشمن احساس کند چنانچه به ایران حمله کند اگر نتواند در زمانی کوتاه همه کشور را اشغال کند حداقل خواهد توانست استان های مرزی را به اشغال خود درآورد اما این مردم بودند که همه به صحنه آمدند و دشمن را ناکام گذاشتند.

رزم حسینی با تاکید براینکه دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران منجر می شود احساس کنم با دنیایی صبر و استقامت روبرو هستم، خاطر نشان کرد: همانطور که مردم با صبر و تحمل، از خودگذشتگی و حضور همگانی در میدان در دوره جنگ تحمیلی ۸ ساله به پیروزی رسیدند امروز هم مطمئناً با تکیه بر همان الگو از همه مشکلات عبور خواهند کرد.

استاندار کرمان در این دیدار از خانواده شهیدان قنادزاده کرمانی، طاهری زاده و ابراهیمی به عنوان اسوه های صبر، ایثار و استقامت تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، سرباز شهید علی قنادزاده در23 آبان ماه 1339 در شهر کرمان دیده به جهان گشود . از همان اوایل انقلاب سهم بسزایی در فعالیت های انقلابی داشتند و با پخش اعلامیه های امام تنفر خود را از رژیم ستم شاهی منعکس می نمود . شهید عزیز علاقه وافری به ارتش داشته به همین دلیل در 15 اردیبهشت سال 1360 لباس مقدس سربازی را پوشیده و پس از گذراندن دوران آموزشی از طریق ارتش به جبهه اعزام می شوند تا اینکه در تاریخ 9/9/1360 در عملیات بیت المقدس در جبهه بستان به درجه رفیع شهادت نائل می آیند.

شهید محمدجواد طاهری زاده نیز در پانزدهم اسفند 1336، در شهرستان کرمان متولد شد. پدرش علی اصغر ، روحانی بود. دانشجوی مقطع کاردانی و پاسدار بود، دوم فروردین 1361، در دشت عباس بر اثر اصابت ترکش، شهید شد. پیکر وی در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت نامه شهید محمدجواد طاهری زاده:

اکنون که جنگ بین کفر و اسلام شدت گرفته است و فرمانده قوای اسلام یار و همراه میطلبد مصمم شدم که به ندایش لبیک گویم و آنچنان در راه مکتب و دینم با دشمن سرسپرده بستیزم تا دیگر کسی جرات اهانت و جسارت به مقدمات مسلمین را نداشته باشد و در این راه جان باختن چه شیرین و لذت بخش است و ای کاش میتوانستم که پس از کشته شدن دوباره زنده شوم و در راه دین وایمان بجنگم .

شهید رسول ابراهیمی در سال 1356 در روستای دارسینوئیه از توابع کرمان متولد شد، وی در سن 18 سالگی در سال 1374 لباس مقدس سربازی را پوشیده و پس از گذراندن دوران آموزشی از طریق ارتش، در سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، پیکر وی پس از انتقال به کرمان در گلزار شهدا شهر کرمان به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار