افزایش ضریب ایمنی از اولویت های مهم احداث مدارس در کشور است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به افزایش ضریب ایمنی در مدارس از اولویت های احداث واحدهای آموزشی در مناطق مختلف کشور به شمار می رود.

کد مطلب: ۴۲۲۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، مرتضی رئیسی گفت: در همین راستا کاستن از مدارس تخریبی، حفظ مدارس، مقاوم سازی و استاندارد کردن سیستم های گرمایشی آنها تکالیفی است که قانونگذار برای ما مشخص کرده و بیشترین منابع ما نیز در این زمینه به مناطق محروم کشور تخصیص پیدا می کند.
وی یکی از اهداف و رسالت های نظام جمهوری اسلامی را اجرای عدالت از جمله عدالت آموزشی در کشور عنوان کرد و گفت: تخصیص منابع و ساخت و ساز فضاهای آموزشی و افزایش ایمنی سطح مدارس در کشور یک امر اساسی و یک سیاست اصولی است که در وزارت آموزش و پرورش پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته عمده منابع ملی برای مناطق محروم و مرزی کشور تخصیص یافته است، افزود: در همین چارچوب بر اساس اجرای یک طرح ویژه پیش بینی شده است در مدت دو سال مدارس سنگ و گلی و خشتی که به صورت غیر استاندارد بنا شده اند، نوسازی شوند.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت سرانه فضای آموزشی در استان آذربایجان غربی نیز گفت: سرانه فضاهای آموزشی این استان نسبت به متوسط کشوری پایین بوده و بایستی سمت و سوی منابع دولتی به شکلی باشد تا عدالت آموزشی در این مناطق برقرار شده و سرانه فضای آموزشی در این استان نیز به خصوص در مناطق مرزی افزایش پیدا کند.
رئیسی اضافه کرد: تامین فضای آموزشی مناسب و رساندن فضاهای آموزشی به سرانه استاندارد در کشور یک عزم ملی را می طلبد که همگان برای عملی کردن و تحقق آن باید دست به دست هم داده و تلاش کنند.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به منظور آغاز عملیات احداث یک واحد آموزشی 12 کلاسه در شهرستان مرزی سردشت به این شهرستان سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار